NUK bröstpump

fick en fråga om vad för bröstpump jag använder! Jag använder mig av NUK soft 'N' easy Manuell bröstpump! Denna köpte jag för den var billigast! den kostade 199.- på barnens hus.
Jag tycker att den är JÄTTE bra! inte alls jobbig att använda..

Ett tips dock:
när jag började använda pumpen trodde jag verkligen att man skulle "pumpa" ur mjölken! tillslut kom jag på att man drar ett drag och sedan trycker in pumpen mot bröstet så bara sprutar det ut mjölk, så det blir ett vaccuumtryck lixom! 20 ml på en pisskvart kommer det ;) väldigt effektiv och enkel att använda!
rekommenderar den verkligen.. Varför pröjsa nästan 2000.- för en elektrisk pump när den manuella pumpen fungerar superbra och tömmer väldigt snabbt?

Jag pumpar dock aldrig ur bröstet helt när jag pumpar, jag använder den för att tömma det värsta så att oliver får ett bra grepp! önskar dock att jag hade så mycket mjölk att jag kunde pumpa ut 200 ml på en dag eller så.. han äter mycket bättre med flaskan och då skulle pappa få mata mer också! men det är mysigt att amma :)





Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0