26 maj 2011

tjaaaa. Nu är jag helt slut! haha.
Dagen börjde väääldigt tidigt, närmaste bestämt vid 7 eftersom oliver inte ville somna om då.. Klockan 10 åkte vi till sjukhuset för att göra höftleds-ultraljud på oliver (eftersom han låg i säte ett bra tag gör man det på rutin), Hans höfter var helt och hållet utvecklade och såg jätte fina ut! :) skönt att höra!

sen skulle vi ju handla käk var det tänkt, men vi kom hem med
- min balklänning (snarare coctail typ)
- tiara, halsband, örhängen
- skor till balklänningen
- springa-ut klänning
- skor till den klänningen
- strumpbyxor som går till under brösten med specialtyg som slimmar magen och lår! (AS bra)
- skjorta, slips och näsduk till mikael

mer än såhär tänker jag inte avslöja :D inga bilder, nothing! Ni får se på studentdagen ;) men jag kände mig faktiskt riktigt fin när jag kom hem och fick på mig alltihopa, riktigt nöjd :) så nu är jag helt klar med studentutstyrseln!!
Mat fick vi såklart med oss också... 

Nu på kvällen har jag och mikael satt lökar, och strax kommer grannen över - vi ska grilla!

btw... Vi köpte ersättning till Oliver idag eftersom jag fått känslan av att han inte blir mätt av mig. Han äter i två minuter sen mest bökar han bara runt och blir förbannad.. Det kommer mjölk, men han blir inte mätt av den. Det är vad jag tror iallafall. Så vi köpte ersättning, NAN1. Blandade 100ml åt honom idag, han käkade och somnade som en stock! Käkade NONSTOP! det måste ju lite halvt betyda att han faktiskt inte blir mätt av mig? :S 
ärligt talat gör det inte mig så värst mkt isåfall, att vi får ge ersättning alltså.. Jag tycker inte att det är så värst jätte jätte mysigt att amma, det är tidskrävande och har inte haft sån positiv upplevelse av det eftersom oliver inte verkar nöjd med det.. Ska rådfråga med BVC lite när vi träffar henne nästa gång, om man kanske skulle ge honom mer än ett mål per dag?


Kommentarer
Postat av: Anna

Bröstmjölk ÄR lika mättade som ersättning/välling osv. Det är ju helt onaturligt om original födan inte skulle vara mättande, enda gången de behöver ersättning är om det ingen mjölk kommer men det hade du ju gott om som du sa :)

Ibland kan det kännas som att man behöver något att "skylla" gnället på, förmodligen får han bara lite magknip eller är lite orolig/trött när han äter.

Men det är bra att du ska prata med dem på din bvc kanske är det något men förmodligen är det helt normalt :)

Lycka till.

2011-05-27 @ 13:07:46
Postat av: Lina

Jag har också börjat ge ersättning någon gång om dagen :S hon har nog en tillväxtperiod här (Oliver kanske också har det) för hon bara gnäller sen somnade hon direkt när hon fått ersättning.. men jag ska kämpa på med amningen ett tag till och ge ersättning när det behövs^^ Man vill liksom inte ha en hungrig ledsen liten bebbe hemma så då tycker jag vi gör rätt i att ge dom tillägg (: Måste få tid över att snacka snart btw! ^^

2011-05-27 @ 14:57:36
Postat av: Linn

Min lilla kille är precis likadan. Han blir helt vansinnig när jag försöker amma honom, vi ger honom NAN efter varje gång jag ammat så att han blir mätt =) Han har blivit mycket snällare sedan vi började med det! Känns som att bara dom får i sig lite riktig bröstmjölk så ska dom väl kunna bygga upp ett bra immunförsvar! Lycka till med er lilla sötnos!

2011-06-06 @ 10:52:40
URL: http://linngoransson.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0