vi glömde kameran, oh noes!!!

ja, det är faktiskt sant. VI GLÖMDE KAMERAN, och jag ursäktar mina bloggläsare detta misstag, jag är så oerhört besviken på mig själv, men skyller självklart på mannen ;)

klockan 08.00 var vi framme på förlossningen, vi blev tilldelade ett rum och tog en CTGkurva som var fin :) sen tog det en jäääävla tid! :(

Fick tillslut Bricanylsprutan (i låret!) och ja.. Den är ju till för att livmodern ska slappna av, men jag tror alla muskler slappnar av lite granna, haha! Jag blev jätte skakis, men inga hjärtklappningar (som är vanligt att få) iallafall :)
Har tyvärr inte skrivit upp några tider för nåt eftersom vi för det första försov oss imorse, glömde kameran, och somnade så fort en läkare/BM gick utanför rummet!

när läkaren väl var på plats, och ultraljudssköterska så satte vi igång :) en väldigt enkel procedur! Läkaren typ puttade fram bebisen, samtidigt som dom höll koll på rumpa, huvud och hjärta med ultraljudet! :)
När läkaren hade bebis på rätt plats fick jag vända mig och lägga mig på sidan, och sedan ligga där med CTG i 30 minuter ungefär! Och ja, det är som det låter:
Vi fick en lyckad vändning!!!!! :D jag som inte trodde det, haha! Men nu ska vi bara vänta på att bebis ska fixera sig, sen får gärna vattnet gå vilken dag som helst ;)


ni får ursäkta att det blev ett sådant slarvigt inlägg om proceduren.. men känner mig inte så motiverad, speciellt inte när jag kom på att vi glömde kameran när vi väl låg där med CTGn.. Jag ville ju ha kort!!!!!!! fy på mig. Ska packa ner den i BB-väskan med en gång!!!

ah juste. Måste ju bara berätta en sak. så jäääävla ofräscht!!! Jag skulle gå och kissa innan dom skulle vända bebisen för ah.. det är ju bra om det finns så mycket plats som möjligt. Men det var BLOD runt hela toalettsitsens innerkant! intorkat lixom!!! såååå vidrigt! Och i papperskorgen låg det sjukt blodiga bindor!
Jag vet att man blöder jätte jätte mycket efter en förlossning, men man kan ju se efter sig, iallafall på ett ställe där andra går??? Den toaletten skulle jag gå på nån timme tidigare också, men vägrade sätta mig på den när jag såg det där, för då var detsutom vattnet i toaletten rött! personen som var där innan mig borde ha spolat TVÅ gånger! När jag däremot var tvungen att kissa la jag pappersbitar på toalettringen för att slippa sätta mig i någon annans blod. Se det lite som ett tips, haha! Man gör ju fan rent efter sig tycker jag!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Va roligt att det gick bra för din skull :)

2011-03-28 @ 15:23:27
URL: http://lenongen.blogg.se/
Postat av: Emma

Ha ha ha, inte faan brydde jag mig på förlossningen om jag blodade ner någonstans. Inte en jävla tanke ägnade jag åt sånt när jag nyss hade klämt fram en 4 kilos bebis. Jag droppade blod över hela golvet när jag fick skynda mig ut från duschen och till sängen för jag höll på att svimma.



Är väl snarare personalen du ska klaga på som inte hade städat rummet innan ni kom. Varje rum ska städas och spritas innan någon ny kommer in.



2011-03-28 @ 17:06:35

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0