ultraljud 4e mars 2011

Nu har vi kommit hem från vårt andra ultraljud! :)
vi skulle ju göra en storleksmätning bara, och jag måste få påpeka att det inte var så roligt, eftersom man inte såg så värst mycket :/ Men bebis mår bra! superbra ^^

det ser dock ut som att vi kommer att få ett litet knyte ^^ (inte mig direkt emot, bara den ändå lägger på sig ca 1000g innan det är dags). 

bebis vikt: 1786g  (bebis borde väga ca 1900/2000g nu)
moderkakan: ligger i framvägg
Fosterläge: SÄTE rygg vänster *suck*  hoppas bebis vänt på sig till återbesöket!
Normal mängd fostervatten och flödet i navelsträngen var jätte fint :)


vet inte riktigt varför bebis är lite mindre än vad den borde vara, jag äter ju som en häst!!! Hon sa att "ja, men så är ju mamma inte så stor heller" med lite ironi i rösten, men jag tvivlar på att det har med min storlek att göra, haha. Pappas tjej är MINDRE än mig och min lillebror vägde ändå 4000g när han kom ut :P
Hoppas lillen drar på sig en spurt nudå dom sista veckorna!

förövrigt tyckte mikael se en liten "pillevese" när hon mätte lårbenen :P hahah. Tror jag inte ett skit på! att man kan se en liten snopp sådär, men det tyckte han. Vi får helt enkelt se när den behagar kika ut :) <3
tyvärr fick vi ju ingen bild med oss hem, men det var inte mycket till bild att få!

jo, påtal om återbesök där tidigare! barnmorskan ville att vi skulle komma på ett återbesök den 25 mars klockan 09.00 för att kontrollmäta så att bebis växt :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Kollade in på din blogg en sväng. Kul att läsa om någon som är i samma vecka :)

Mvh Anna

2011-03-04 @ 18:06:10
URL: http://annasita.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0