SLU i Skara

hej och go'kväll! för det första vill jag ursäkta att jag inte bloggade igår! hemsk människa är jag.. Tänkte slänga in ett inlägg idag på morgonen men eftersom jag gick upp så JÄKLA tidigt, satte jag inte ens igång datorn..

varför gick jag upp tidigt då? JO, för idag har vi varit på studiebesök till skaras SLU anläggning :) vi som var intresserade av det, och det var en hel bunt egentligen, men bara 16 behagade att visa sig ^^

för er som inte vet, så är SLU sveriges lantbruksuniversitet :)

Det tog oss ca 2 timmar med bussen till skara, och jag måste få kräma mig lite... det var sååå himla vackert på campus! SÅ fint! gamla byggnader osv :) vi fick information om två olika utbildningar som skaras SLU har:
* Etologi och djurskyddsprogrammet
* Djursjukskötarprogrammet

Det programmet jag är MEST intresserad av är ju djursjukskötarprogrammet.. Dock känns det totalt jävla värdelöst för att jag vet att jag aldrig någonsin kommer att komma in på det programmet :( sjukt tråkigt..

därför har jag en plan B! på skaras campus finns även BYS utbildningar! BYS står för Biologiska YrkesHögskolan! Dom erbjuder en 40veckors utbildning som heter "klövvård". Den tycker jag låter väldigt intressant! Jag har alla behörighetskrav förutom ETT! "minst ett års yrkeserfarenhet i mjölk- och/eller nötbesättning".

jaja.. vi får se vad framtiden bjuder på.. Nu ska jag njuta av att vara mamma i ett par år iallafall :) <3 Jag ber också om ursäkt för ett sånt tråkigt inlägg för vissa av er ;p haha..
Det jag kan säga om graviditeten idag är att jag har sååååååån jävla foglossning så jag nästan dör! Det gör så jävla ont :(

fick också ta av mig min förlovningsring imorse, för mina fingrar blev som små prinskorvar >.<' INTE COOLT!

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0