min babyshower! 26 mars 2011 :)

Igår arrangerades min babyshower! som varit planerad i eeeeevigheter! Känns konstigt att den faktiskt är över.. Det betyder ju att bebisen snart är här :o

Jag hade en helt fantastiskt rolig kväll, och jag hoppas att alla andra också hade det, även om det var lite stelt i början! Inte lätt när man inte känner alla! Men tack alla för att ni kom för min skull :)
"kvällen" började klockan 3 med att alla kom, och såsmåningom vart det käk! Mamma hade gjort en ASgod köttfärspaj med fetaost och paprika i! efterätt: äpple/rabarberpaj! 

iochmed efterätten/fikat körde vi lekar! :D först, som mamma säger, leken som vi alla gjort på lekis/förskolan! En bricka full med saker man får titta på, och sedan skriva upp! Det var saker som ultraljudsbilden, en blöja, napp, MVCjournalen osv osv! Det blev oavgjort och avgjordes med en till omgång och utslagsfråga! andra leken skulle vi prata i telefon, hålla i en bebis och samtidigt hänga tvätt! Mest hängda plagg, utan att tappa telefon eller bebis, på EN minut vann! :D det var stressigt, och mycket svårare än det såg ut haha!

Men det mest populära leken var nog blöjbyte ;) med ögonbindel - på snabbast tid! Bebisens body skulle knäppas upp, blöja på, body stängas! Tur att vi hade en docka och inte en riktigt bebis! Såhär såg det ut ungefär: 


Jenny kan ju trösta sig med att hon inte var den enda som bankade bebisen huvud i bordet oräkneliga gånger! haha :D
Vinnare blev blöjbyterskan herself, mikaels syster rebecka! hennes bästa tid var 28 sekunder! Vi testade även utan bindel, då gjorde hon det på 18 sekunder :P hahah!
Måste också få säga hur grymt imponerad jag blev på hur duktig mikael var ;) vilket bara är till min fördel! haha


Dags för presentöppning! :D jag bjuder på bilden, hahah! helt perfekt! En stavmixer från mina brudar Ida och Camilla :D TAAAAACK <3 jag ska göra bästa barnmaten i stan! ;) 


Vagnskylt från Äwa :D med egna bokstäver! vilket är suveränt då jag gärna vill ha en sån, men undrat hur i helvette jag skulle gjort om vi får en aimee xD men nu är det löst :D


blöjpaket och presentkort från barnens hus 200.- ! presentkortet är från äwa :) ni får ursäkta att mitt minne är blott!


vantarna T.V är från "farmor" brittlouise och vantarna T.H är från "faster" rebecka, båda är hemmastickade :) Muminpappagossedjur från "farfar" göran, termometer från "farmor" brittlouise & "farmor" samuel :)


stavmixern :D


Från jennybenny & matias :D


jenny andersson <3


häftig typ pyjamas från rebecka :D står "stinky" i rumpan ^^ haha


Och från min käre mor, min alldeles egna
DIAPER CAKE :D
såååååå snygg eller hur!?
på min diaper cake fanns det en muminskallra (tar kort någon annan dag), en mumin-vagnmobil (tar kort på den när den sitter på vagnen) nappflaska från MAM med tillhörande nappar i storlek 1 & 2 :) vanliga nappar, också från MAM. En bitring och ja... MASSA BLÖJOR! :D

kan detsutom tillägga att om det är någon som är sugen på en sådan här till sin babyshower eller någon annan tillställning tar min mamma gärna beställningar! :)

Jag hade verkligen en JÄTTE rolig kväll med helsköna människor! Det var jätte roligt att de flesta hade chans att komma, och vi har fått såå himla fina presenter! Tack allihopa, och tack MAMMA som fixade det här till mig :) <3
Förlåt om jag har glömt något, men det är så himla mycket att komma ihåg, och mitt minne är väl inte direkt det bästa just i mitt tillstånd!

nu är klockan 22.00 och vi ska gå och lägga oss, för imorgon ska vi på vändningsförsök på förlossningen, klockan 8 ska vi vara där!! hui! natti på er allihopa, och förlåt för att jag bloggat så dåligt!





Kommentarer
Postat av: Milla

Hej!

Förlåt att jag inte kunde komma, skulle gärna vart där. Som sagt så var det lite fel vecka, är några mil bort :p Jag hoppas ni hade det trevligt och lycka till nu om vi inte hinner ses innan förlossningen! :D Kram

2011-03-27 @ 22:49:01
URL: http://bloggparken.se/millanorberg
Postat av: Paulina

Gud vilken häftig diaper cake! Aldrig sett något liknande, en sån hade varit rolig att ge bort :)

2011-03-28 @ 18:49:08
URL: http://paulinahalvarsson.blogg.se/
Postat av: malin & wiggo

vilka roliga lekar ni hade :) hahaha själv hade vi skit tråkiga lekar på min BS ;) hoppas allt är bra!! :)

2011-04-03 @ 08:02:47
URL: http://bebismalin.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0