kroppen förbereder sig?

Igår satt jag och en kompis och diskuterade detta med att man inte riktigt sover som man ska när man är gravid, iallafall inte mot slutet. Och är det kanske så att kroppen förbereder sig på att gå upp tusen gånger på en natt? 
Totalt onödigt isåfall tycker jag, eftersom jag dels går i skolan fortfarande och BEHÖVER sova alla timmar på en natt, och för att det är extremt tråkigt :s Jag menar, jag kan GÄRNA vakna tusen gånger per natt när bebisen är här, för då har jag iallafall nåt att göra, nåt att se fram emot när jag vaknar! inte bara sätta mig upp i sängen, jätte pigg och bara uggla.. Slänga en blick på mikael som sover så sött, även tanja.

det är ju lov.. och imorse vaknade jag 07.35 ungefär.. Men inatt har jag fått sova grymt mycket bättre än förrigår. Kanske för att jag nu har värktabletter och nässpray, haha :P Inatt sov jag på soffan också, eftersom mikael och tanja åkte iväg redan igårkväll eftersom dom ska jaga lokisse idag!
konstigt nog skulle det behövas denna jakten för att en försäkring äntligen skulle sättas på fia! Jag har tjatat i över 2 år, och nu äntligen tack gode gud! Nu kan man helt plötsligt slappna av när dom är ute på jakt..

annars då? Jag har tandvärk. äcklig tandvärk! tänkte lägga mig o läsa lite, eftersom inte så många är vakna just nu.. ändå bara tråkiga nyheter på tvn, som jag redan sett :( nyhetsmorgon är inte alls rolig denna vecka, det är fel programledare! haha. "lillgammal", som min lärare kallar mig!
kraaaaam

här kommer ett par bilder på min sötaste lilla tjej som min mamma har tagit :)




För er som undrar, så är siri hos min mamma nu och har varit där ett tag! Tanken är att hon ska få komma hem till mig efter att bebisen har kommit! Vi kan inte ha henne här när vi går i skolan eftersom hon då skulle bli själv i väldigt många timmar. "varför köpte du henne då" kan många fråga, och ja, siri var ett impulsköp, men det bästa av sådana! Mamma älskar henne och hon älskar mamma så det löste sig ganska bra ändå! känns lite halvkasst o ta hem henne hit i några dagar eftersom hon blir så glad av att se mig, och sen behöva åka ifrån mig igen, eftersom hon ändå måste till mamma ca 2 veckor före beräknat datum! men snart så kommer fia hem! ^^ <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej

Fin blogg du har!

Jag minns själv hur svårt det var att sova mot slutet. Dels för att jag fick springa på toaletten tusen gånger per natt och dels för att jag hade foglossningar och vaknade av att jag legat i samma ställning för länge :/ Men jag tror också att det är sp - någon form av förberedelse inför det som komma skall!!! Men inte är det särskilt roligt inte när man inte får sova. Det är en helt annan sak när bebben väl kommer. Visst, vissa gånger är man helt slut och det är skit jobbigt - MEN det är sååå värt det ändå :=)

När har du BF?

Underbart söt liten hund du har där :) Blir mysigt sen när du får hem henne igen :=)

2011-03-01 @ 11:54:55
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Postat av: fam. Andersson-Lindblad

Passa på att tävla om ett kit från weleda och idag är sista chansen att tävla om ett babybjörn mat kit!



Ta chansen du med!



www.babyvarlden.se - tävlingarna är i forumet!

2011-03-01 @ 16:46:52
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0