baby skorv

nu har vi kommit hem från stan :) allt gick bra när vi skrev på papprena, det var ingen konst alls! skönt att ha det ur världen. Nu väntar jag bara på nya papper från skatteverket så vi kan folkbokföra honom, eftersom jag så fint slarvat bort dom första papprena som kom! jaja, vi har en månad på oss till att få det grejjat :)

nu sitter lillprinsen med en sååå fin (ful) gul mössa på sig, haha! har smörjt in hans huvud med ett tjockt lager vaselin! detta ska enligt svärmor fixa bort det där snuskiga skorvet som ligger som ett fett lager på huvudet! Man ska ha ett tjockt lager vaselin (jag har använt vanligt vaselin på gul burk, men vitt vaselin går också bra) och detta ska sitta på ett par timmar, en hel dag går också bra! Sen tar man en vanlig kamm som man lindar in i gasbinda, och försiktigt "kammar" bort skorven som tack vare vaselinet lossnat! :) Sen kan man ju tvätta håret med shampoo eller vad man nu använder, för att få bort det feta från vaselinet!
jätte bra tips tycker jag, och hoppas det funkar bra :D Dock är han inte så glad över mössan!




Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0