29 juni 2011

jag säger bara en sak: äntligen är den här dagen över snart.

En vana som blivit är att jag fick sova hela natten, och det var lika skönt som vanligt! Hovslagaren skulle komma mellan 1-halv 2. Men var inte här förns kvart i 4 ungefär. Jag tog ju in little i tid, eftersom han kan vara bråkig att fånga ibland, så han fick stå inne ett bra tag. Bra på det viset att det är svalt och skönt i stallet, dåligt på det viset att jag inte har någon spånad box ännu, och ville inte ställa in honom i någon annans ifall den personen skulle komma, så han fick stå i en box på bara betong tills hovslagaren kom. 

allt gick bra och snabbt, tills det var dags att fixa fakturan (trodde jag). Hon tog bara kontanter. Hon sa att hon hade berättat detta för mig i telefon, och jag tror henne, för mitt minne är värre än jag vet inte vad. Jag har fått as dåligt minne sen jag blev gravid, läskigt! Men det löste sig iallafall, med hjälp av min älskade pappa (min räddare i nöden ALWAYS). 

skor på två fötter kostade 700 spänn :S hon verkade inte ens bakfötterna. Dyrt tycker jag! vill inte tänka på vad skor, med snösula och brodd kostar! Har jag tur så är veronica (min gamla hovslagare som är mammaledig) tillbaka tills dess!

När jag skulle sopa och ha mig så vaknade oliver ofcourse. jag fick snällt vänta tills mikael slutade så han kunde hämta honom. Min lilla sötunge blir såååå rädd när hästarna gnäggar, haha. Så söt! Men han blir alltid så lugn och snyftar lite tyst när jag kommer och räddar honom! :P

nåt som är helt ovesentligt för er är att mikael lagade middag idag. Stekt pangasuiusfilé med kokt färskpotatis med gräddfil+rödlök sås! det var aaaaaasgott. Och nu sitter jag här. helt slut. Oliver måste bada, jag måste duscha!
gud vilket tråkigt inlägg.

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0