22 juni 2011

tjatja! eller god kväll kanske? ni anar inte hur trött jag är!!! Idag har oliven inte sovit alls mycket, och inatt var han lite småkinkig faktiskt.. helt utsliten är jag verkligen!
idag har vi mest legat i soffan och degat, inte ens kommit ut på en promenad, och detta har gett mig ännu mer funderingar om hur mkt fläsk jag lagt på mig.. Så idag har jag bestämt mig att ta bort pasta och potatis ur min kost! jag ska endast unna mig när vi är bortbjudna. Jag tänker äta upp limpan med vitt bröd som vi har, sen har jag tänkt att byta ut detta till knäckebröd! Jag vill inte se ut såhär längre..
Det ligger ett foto på micron på mig, visserligen bara ansiktet, det är ett passfoto jag tog för två sommrar sen när jag skulle fixa legitimation! rätt snygg faktiskt om jag får säga det själv, jätte fint ansikte! SMALT ansikte!

mina ridbyxor, som är storlek 34, var FÖRSTORA för ett år sen (då var jag iofs alldeles för underviktig pga sjukdom) men nu kan jag långt ifrån knäppa dom.. HEMSKT!

aya.. Det har ju faktiskt hänt två roliga saker idag ändå. Eller nej, make that three! Först så trodde vi att föräldrapenningen skulle komma på fredag den 24e, men ett mess från fkassan sa att den skulle komma den 23e. När jag kollade banken när vi skulle åka och handla käk så visade det sig att den faktiskt hade kommit idag, den 22! coolt.

det andra roliga var att min käre far ringde mig idag. Han babblade på om allt möjligt, frågade vad vi skulle göra på midsommar, berättade vad han skulle göra, berättade att han vill köpa en harley davidson MC eftersom han har mckort osv osv.. när vi skulle lägga på frågade jag "du ville inget speciellt eller?" då svarar han "neee.. jag hittade dom där dansbandskivorna ni hade i bilen o då tänkte jag att jag kanske skulle ringa dig". haha! detta mina vänner har ALDRIG hänt. Min pappa ringde mig bara för att prata lite granna :) det uppskattar jag verkligen, jag blev jätte glad! Efteråt tänkte jag att "han kanske tyckte att vi inte hade pratat på så länge eftersom jag inte ringt o frågat efter pengar på EVIGHETER". Det brukar vara den enda anledningen till att vi pratar i telefon, att jag vill honom något (hur illa det än låter så är det tyvärr sant) Men det här var jätte roligt! tror han hade ganska trevligt på studentfesten också :)

det tredje roliga var att när vi kom hem hämtade jag posten, och då hade jag fått brev från landstinget. "fler provtagningspapper" tänkte jag. Öppnar, och då är det en inbjudan till en träff i norrköping, för tonåringar som lider av inflammatorisk tarmsjukdom :) 16-18 september tror jag det var. Det kostar 300 kronor, då är resa boende och aktiviteter inräknat! resan får man ersatt i efterhand, men det låter superkul! ska fundera på den ett tag :) men nu känner jag mig sugen iallafall! mer om det senare!

nu ska jag ta hand om min son lite granna, han är jäääätte trött eftersom han inte sovit nå längre stunder idag, så han är lite kinkig, mammas lilla prins!

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0