2 juni 2011

jag har tänkt på massor av saker idag som jag velat skriva ner här.. Mycket har jag glömt, och mycket kan jag inte skriva här för att det är så många som läser, och dom flesta vet jag inte vilka dom är. Kanske är det någon jag inte vill ska läsa det jag har att skriva?

Dagen har väl varit helt okej antar jag.. Jag fick mikael att mata oliver imorse så jag fick sova till tio ungefär! riktigt skönt.. Sen var det marsch pannkaka upp ur sängen och åka till lesjöfors för att lämna pappas bil som vi lånade för att hämta little. Nu är jag riktigt less på att åka till lesjöfors!!!! (jätte roligt att träffa mina föräldrar men KOM IGEN, det är fan 9 mil!!! 18 mil fram och tillbaka!) börjar bli jobbigt...

När vi kom hem matade jag oliver för att sen ta mig ner till stallet.. Tänkte ta in little, borsta och bara pyssla om honom. Lära känna honom igen (vilket jag absolut behöver). MEN, det sket sig redan i starten för jag fick inte in hästen. Japp, ni läste rätt. Jag fick inte ens in hästen. Eller jag snarare fick inte ens tag i honom i hagen. Har inte direkt lust att springa efter honom när 5 andra hästar tränger omkring. Det gick inte att locka honom med gräs heller eftersom alla andra hästarna också ville ha gräset i min hand. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här problemet, det funkar inte för mig eftersom jag fortfarande har en rädsla kvar...
ni förstår, ända sen jag blev gravid har jag blivit väldigt försiktig av mig, rädd för att skada mig på alla sätt och vis. Vare sig det gäller bakterier eller köttsår! Det betyder ju då att jag utvecklat en SJUKT stor respekt för hästarna, och jag känner mig så fjantig, så mesig.. Jag får inte ens tag i min egna häst i hagen, totalt fail. Trodde faktiskt att jag skulle börja gråta när jag tomhänt stampade till stallet för att hämta oliver och gå hem igen. Men det var bara att bita ihop. 

När vi kom hem gjorde jag det som jag tydligen är bäst på nu - vara hemmafru. Jag lagade alltså middag, som tog 2 timmar att göra, pågrundav oliver. han är väldigt kinkig på kvällarna nu för tiden? :s hmm... när det väl var dags att äta min efterlängtade middag var jag inte ens sugen längre.
Och idag har grässkörden börjat, mikael jobbar nätter! Det blir tomt i sängen för min del, men skönt att ha honom hemma på dagarna när vi är vakna :) även om han måste sova ett par timmar!

nä. Nu måste jag ge mig. Undrar om det ens är roligt att läsa om min vardag?
Idag fick jag förresten höra att "jag tror du passar bra som mamma". Jag tror det var en komplimang! eller nä, jag vet att det faktiskt var det, och det kändes bra. Jag vill vara en bra mamma.

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0