13 juni 2011

dagarna går så fort men ändå så långsamt! känner att jag inte sitter alls mycket vid datorn längre, eller? haha. Kanske satt för mycket förut!

nu ligger liten bredvid mig i soffan i sin stora mysiga muminfilt och sover, så söt så. Idag var jag och min lilla familj iväg och metade! vi fick MASSA fisk, dock alla små, förutom en aborre som JAG fiskade upp :) det var inga feta filéer på men det blev ett smakprov på vad som komma skall i sommar! jag älskar aborre! Oliver låg och sov mest hela tiden :) känns som att vi gjorde nåt mer igår men jag minns inte... Igår vad mikaels sista dag som arbetslös och idag är hans första arbetsdag! han har skrivit på anställningsavtal och diskuterat lön.
"nu börjar våra riktiga liv" sa han här för någon dag sen, och det är sant. Nu börjar våra riktiga liv, som vuxna, som familj.

Det är helt sjukt att vi inte ska tillbaka till lillerud något mer. Igår fiskade vi vid tjärn (sjö vid skolan) och när vi var påväg tänkte jag säga att "vi kan ju svänga in på lillerud snabbt och säga hej" men det kunde vi ju inte. För dom är det ju iofs bara ett sommarlov, och vi bor så nära så vi kan hälsa på vilken dag som helst. Men ida, camilla, lisen osv kommer inte att finnas där då. Inte heller jenny & milla.. Det är en tanke som inte riktigt sjunkit in ännu. Nu ska jag vara mammaledig tills oliver börjar dagis, sen ska jag ut i arbetslivet och bli vuxen. Aldrig mer skola (om jag inte läser vidare senare vill säga). Ni ska veta, mina vänner, mina riktiga vänner, att jag kommer sakna er REJÄLT! Och vi ska fortsätta träffas, definitivt!
och camilla, nu har jag den bästa anledningen att hoppa i bilen och åka upp till malung! :)

nog med det tråkiga.. häromdagen låg det ett stooort paket i min brevlåda! Från släkten i finland :D min faster katja och min mummo (farmor) hade skickat lite kläder till oliver, i större storlekar. En MAM-muminnapp (looove) en mumin-handdocka, muminscarf o så :) Har ni märkt att jag tänker tvinga oliver att älska mumin? ne. tänkte väl det ;p här kommer lite bilder!

tigerbody, mumindockan, scarf :)


långärmad body, fick denna i två olika storlekar :D kommer bli perfekt till vintern!!




Byxa, tröja, body som hör ihop :)
KIITOS!!

och här är min goding med sin mumin napp :D <3



Kommentarer
Postat av: Ellinor

hej! fin blogg, och fin liten kille du har!

Jag är nyfiken på var du fått tag i den fina mumin-nappen, en sån har jag aldrig sett i nån butik...

2011-06-21 @ 22:02:45
URL: http://www.smalek.se

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0