vecka 28! (27+1)

ja, en ny vecka är det ju faktiskt, och detta är ju faktiskt än blivande mamma blogg, så självklart ska jag uppdatera veckan som kommer :)

Nu har vi äntligen kommit in i TREDJE trimestern, och den sista trimestern! helt galet läskigt.. bebis är c:a 24 cm lång från huvud till rumpa och 38 cm lång totalt och väger ca 1,2 kg redan! Under den sista trimestern kommer bebis att öka mycket i vikt! :) Och skulle bebis få för sig att kika ut redan nu (plz gör inte det) så är det hela 90% levnadschans! Dock just pga den braiga intensivvården som finns för dom nykläckta, eftersom bebis skulle frysa ihjäl utan kuvös osv!! Det är ca 13 veckor kvar av graviditeten, bebis får gärna kika ut vecka 38-39! hellre det, än vecka 42 ;p men det bestämmer den själv! ska bli så mysigt o äntligen få kramas med dig :D kan inte riktigt förstå att du är så stor redan... vecka 30 om TVÅ veckor lixom.. helt sjukt.

Bebis kan detsutom blinka, suga på tummen och sova på regelundna tider! Många forskare tror också att bebis kan drömma redan nu! hjärnan är mycket mycket aktiv den här veckan! undrar vad bebis skulle drömma om :p tuttar säkert, som sin papa! hehe <3 Bebis ser exakt ut som den kommer göra när den tittar ut, förutom att den är kortare och smalare :)

fram till vecka 28 har man fått träffa BM var 4e vecka, nu börjar man träffa BM varannan vecka, och det börjar även bli dags att planera inför förlossning! hur vill jag ha den, vilka smärtlindringar vill jag ha osv?? det börjar bli läskigt nära nu! 

För övrigt har jag haft en rätt rolig dag faktiskt! har varit på trossnäs och diskuterat min sista kurs mjölk & nötproduktion! jag kommer att göra min sista praktik där med nötdjuren för att få ett godkännt i kursen och få mitt slutbetyg på studenten, helt underart! :) också eftersom vi flyttar dit redan på lördag! nära och bra, det är min stil :)


Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0