uppenbarelse

Jag fick ett mejl idag på min facebook. Och jag vet inte varför, men på nåt sätt så fick det här mejlet mig att förstå hur mycket glädje och lycka jag har i mitt liv! det måste jag erkänna att jag är bortskämd med.

* Jag har en helt underbar mamma, som dom flesta av mina kompisar faktiskt vill byta mot när jag berättar om henne :)

* Jag har en helt underbart snäll pojkvän, som har stöttat mig genom den mesta skiten. Han har detsutom gett mig ett barn att älska! Han har gett mig den familj jag längtat efter

* Jag har en pappa som alltid ställer upp, vare sig han vill eller inte. Jag vet att han inte läser bloggen, men ber om ursäkt för hur jag många gånger betett mig trots all hjälp jag fått

* Jag har en häst! en helt egen häst! hur många har det egentligen?? bortsett från alla lillerudare :p men ni förstår hur jag menar. Det var min största dröm, som faktiskt blev sann. En egen häst!

* jag har min egna lilla dvärgpudel :)

* just nu egen lägenhet, som vi visserligen flyttar ifrån snart, till en större och snyggare!!

när jag ser det såhär så undrar jag vafan jag klagar om ibland.. jag har inget att vara otacksam för, absolut ingenting! Men det här tänker jag aldrig på.. iallafall inte då jag verkligen behöver ha det i tanke.. 
Men boven i dramat är väl alltid pengar! pengar pengar.. de flesta vet vad jag pratar om. Man har så himla mycket, men nästan aldrig pengar. Ibland är det tom svårt att ta sig igenom en månad, och det är väl där allt skiter sig. Hela himmelriket man lever i.  Vissa kan då säga att "sälj hästen, sälj hundarna" och jag förstår hur dom tänker. Det är ju en investering som faktiskt är värt något, men skulle ni sälja bort en familjemedlem? "äh fan. vi säljer lillbrorsan". Näe, för oss är djuren lite mer än djur och dom var hos oss innan pengaproblemen. Det är inte deras fel att ekonomin ibland är som den är..

jag vet inte vad jag pladdrar om egentligen, behövde väl bara skriva av mig antar jag.. Jag vill flytta till trossnäsgård NU med detsamma, just denna sekund! drömhemmet, mikael börjar jobba, snart blir jag mammaledig, little kommer såsmåningom hem. fast allt det här låter ju som drömmen, så varför skulle det bli en dröm? det är nästan för bra för att vara sant..


Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0