tarmundersökning & hjärtslag!

Idag har verkligen varit en underlig dag.. Morgonen började med att jag alldeles för sent kom på att min klass skulle ha sina lektion på mariebergsskogen imorse.. Mikael fick ta platta mattan och pga snälla kompisar och snäll busschaffis hann jag också med bussen dit :)

OCH jag har namnsdag idag. Grattis till mig och alla andra Erikor! :D

vid ungefär 11 tiden ringde en sjuksköterska från centralsjukhuset/avd 9 (mag o tarm vårdavd) mig och frågar om jag fått nån remiss om att jag skulle varit där idag, klockan 11.. Näe svarade jag, men jag var ju ändå på m-skogen och det tar ca 5 minuter att gå till sjukhuset därifrån så jag erbjöd mig att knalla dit med en gång. Det var helt okej för både sköterskan och läkaren så när jag väl kom dit var det bara att dra av sig brallorna!
Jag har under dom senaste veckorna av min graviditet haft lite tarmproblem (vill inte gå in ingående) och läkaren ville kika hur tarmarna stod till innan han isåfall började medicinera. Jag fick alltså göra en vaken endoskopi (kameraundersökning av tarmen) men inte så himla högt upp då jag inte hunnit fått nåt att tömma tarmen med eftersom jag inte visste om undersökningen innan jag gick dit, haha. Men det var helt okej, lite obehagligt såklart, men något man överlever för att se om mediciner behövs. Jag har levt nog med sån där skit, ser helst att mina tarmar mår bra och gör väl i stort sett vad som helst för att se till att det fortsätter så ;) Tarmarna var det inga fel på alls! :) vi kunde inte fått bättre resultat sa läkaren!

pinsamt nog så äter vi ju lunch på personalens restaurang på sjukhuset när vi är på mskogen.. och min läkare hade tydligen lunch samtidigt som mig (direkt efter kameraundersökningen) så vi i stort sett lunchade med varandra också, fast flera bord ifrån varann!! mumsigt.

hjärtslag då, enligt rubriken.. JO! :) ni förstår! jag läser en stor kurs som heter djursjukvård, och idag gick vi igenom ett antal operationsinstrument, däribland stetoskopet! :D jag med min kreativa hjärna gick in i ett tyst rum och la mig på rygg, började leta reda på lillen hjärtslag, och visst fann jag dom! <3 åh så härligt :D så idag har jag lyssnat på lillens hjärtljud alldeles själv! ^^ det var mycket dovt, men jag hörde dom! :) absolut något att rekommendera om ni får tag på ett stetoskop ;) det var svårt att hitta hjärtat, antagligen pga hur bebis ligger. Men jag hörde dom, jag fann dom! :D <3 <3

puss på er nu allihopa! jag ska göra smörgås, sen ska jag och min man se på fiiiiiiilm :) <3 vad jag älskar honom!!!



Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0