projektdag!

japp, idag är det fredag och det är projektdag :D det var så sweet att få sovmorgon, så värt! <3 vaknade, käkade 4 smörgåsar, la mig i sängen och läste lite New Moon, gick upp, käkade två smörgåsar till (!?) haha. Jag var AS hungrig verkligen.

nu ska M ha datorn ett tag, jag ska lägga mig i sängen och känna efter bebis. Har fått för mig att den typ inte rör sig, eftersom alla andras verkar röra sig grymt mycket mer än min :( dock låg den och verkligen tröck mot revbenen igår, det var inte trevligt. Men jag vill ju ha massa sparkar hela tiden som alla andra fååååår!! jaja. Jag tänker samtidigt att "jag kanske har fördel av sen när bebis är född", att min är lite lugnare än alla andras ;)

nu när det börjar närma sig förlossningen börjar jag också bli mer rädd för att nåt ska vara fel! missbildningar eller så, sjukdomar.. Eller nåt ska GÅ fel under förlossningen.. Många säger åt mig att "gör si, gör så" när det gäller förlossningen med smärtstillande, ställningar, tankar osv.. Men jag kommer inte veta hur jag vill ha det förns jag är på förlossningen tror jag, det är så himla svårt att veta i förtid när man aldrig gjort det förr! 

nästa vecka ska jag på möte med mina mentorer och rektorn antagligen angående mina studier och så.. Pratade med min mentor igår och sa att jag vill vara hemma MINST 2 veckor innan förlossningen, men helst av allt skulle ju 1 månad sitta perfect! jag vet inte vad som är för lite/för mycket att stanna hemma.. Jag får ju inte betalt, men det får jag ju typ inte annars heller.. studiebidraget dras in, right. Men vi får barnbidrag i mars, tror jag! äh. det där med pengar vill jag inte ens börja tänka på när jag är orolig för mycket annat redan!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

i maj kommer troligen barnbidraget.

2011-01-14 @ 12:37:41
Postat av: ellinor - mamma till molly

min bebis var oxå vääldigt lugn i magen.. hon sparkade nästan aldrig. jag kände mer att en fot svepte förbi o så. visst, alla är nog oroliga för att barnet ska vara missbildat eller så, jag var gryyyymt nojjig att det skulle vara ngt fel! men min dotter är normal =)men man måste vara beredd på att allt kan hända ändå!! jag var såå inställt på att allt skulle gå snabbt, smidigt o enkelt, men tyvärr hade jag den oturen att min förlossning slutade i akutsnitt. min dotter blev även sjuk i min mage (blodförgiftning) så allt kan tyvärr hända.



ville bara berätta hur det kan gå om man har extrem otur, vill absolut inte skrämma dig!!



njut av tiden som gravid nu för du kommer sakna det sen! det gör jag, som bara den!! =) mysigaste som finns.



ha de bra!

2011-01-14 @ 14:24:10
URL: http://missemojse.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Jag snackade ju med min mentor, rektorn och syon förra veckan och det gick jättebra så det kommer det säkert gå för dig med^^

2011-01-14 @ 15:29:43
Postat av: Anonym

Föds bebisen i mars, får du barnbidraget i april :)

2011-01-15 @ 10:43:21

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0