jisses!

VARNING! - ett inlägg där jag bara behöver skriva av mig.

Kan börja med något bra! :) tog precis en promenad till konsum för att köpa mjölk och bröd, och nästan hoppades på att sträckan hade varit lite längre än vanligt!! GUD VILKET VÄDER!!! helt otroligt! önskar innerligt att jag hade bebis liggandes i barnvagnen redan nu :p så härligt alltså! asfalten syntes, man hörde vatten sippra ner för brunnarna, solen sken, det är plusgrader ute! åh så underbart alltså :) tyvärr tar lyckan oftast slut väldigt snabbt;

jag förstår verkligen hur denna månad bara kunnat bli SKIT! skitskitskitskit!! Jag vill inte ha någon som tycker synd om mig, eller skrattar mig rakt i ansiktet, för som sagt, jag vill bara skriva av min frustration! Jag fick kolla igenom ALLA jackor och byxor imorse när jag skulle skrapa ihop mynt så jag nu kunde gå och handla, plus att jag visste att jag hade 11 kronor på kortet, fett va?? Mikael har heller inget öre. Hyran och räkningarna är betalda, men sen då? vi har inte gottat oss ALLS den här månaden, bara när vi blivit bjudna av släkt. Jag röker inte längre, och mikael snusar högst 3 dosor i veckan (markaber förändring från att ha snusat 1 dosa om dagen). Vi har lixom inte unnat oss nåt den här månaden och ändå äger vi inte en enda jävla krona!! Tur jag har min far som sponsrar mig med några ören så jag har råd att köpa mat till helgens jour i skolans laggård! annars hade vi fått svälta ihjäl.

hehe. Mikael är så söt, han sa att "vi har iallafall en bebis i magen" och log mot mig tidigare idag :) 
För er som inte vet hur det är att behöva leta mellan skinkorna för att ha råd med en liter mjölk kan bara blunda.. Samtidigt är jag glad på ett sätt att jag vet hur det är att vara fattig, för det är precis vad vi är, för då står jag inte där en vacker dag och tar pengar för givet! Önskar det vore ny månad så kontot växte lite iallafall, och att vi flyttar så mikael kan börja jobba. Att han börjar jobba betyder ALLT för oss just nu..

som jag sa till en kompis igår "jag vill bara ligga hemma med bebis, rida och få pengar". Det vore helt underbart känns det som just nu iallafall! helt jävla underbart. Det här är en av anledningarna till att jag AVSKYR bortskämda människor, som bara viftar med pengarna framför näsan på'en. usch...  Nu får jag nog ge mig innan jag blir allt för deprimerad..

Kommentarer
Postat av: Madde

jag tycker inte att du är fattig. du har en kille som älska dig, du har ett litet mirakel i magen o en familj som ställer upp. vad ja kan läsa är du lycklig. Då är du väldigt rik. tänk dom som har alla pengar i världen men ingen kärlek, vad är de för liv? jag har heldre inga pengar men kärleken från min underbara dotter MAIJA (född 30/11 2010) än mycket pengar o ingen kärlek. hoppas du fattar vad jag menar o njuter av ditt liv letandes efter pengar, det gör jag iaf :)

2011-01-18 @ 11:11:29

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0