föräldrautb. samt sömnlös natt..

idag har vi varit på den sista föräldrautbildningen :) idag pratade vi mest om resterande frågor vi hade, och samspelet mellan mamma & pappa efter förlossningen.. hur viktig "vi"-tiden kommer att vara framöver. Att man måste kunna kommunicera innan problemen uppstår, för det är där dom flesta skillsmässor uppstår! Och jag hoppas för allt i världen att jag får tillbrings mååååånga många fler år med min M :) <3 det är bara att ta sig i kragen och tänka på allt BM har sagt idag :) 

sen pratade vi mycket om den sexuella delen, och att "bolibompa"-sexet kanske inte är så överskattat trots allt! att man kanske visst får lov att börja schemalägga sina intima stunder, hur trist det än låter. Visst, det är enklare när man har ett barn, då får man ju "vi"-tiden när bebis sover, men har man fler barn är det ju inte så himla lätt.. då kanske bolibompa-sexet är ända utvägen!

nog om det...  Natten till idag har jag haft min första sömnlösa natt! i princip iallafall!! Somnade nångång vid 11 tror jag.. minns inte riktigt. Vaknade klockan 3 och var lite smått orolig i kroppen och tänkte "äh. jag går o kissar så kanske det släpper". Ja, kissnödigheten släppte ju, men jag hade fortfarande en ständig oro i kroppen och magen kändes inte riktigt som den normalt brukar göra! har ingen aning om vad som var på G faktiskt... vi åt iofs godis igår, vilket vi inte gjort på flera dagar, kan ju ha varit det!



Som en liten "avsides" vill jag lägga till i detta inlägget att igår var vi och tittade på vår nya lägenhet på trossnäs gård!!! :) det är så hiiiiimla fint där borta! hela lägenheten är inredd med lantligt stuk, vita stora stockar istället för tapet, trägolv ÖVERALLT förutom toaletten..  ja.. jag kan inte riktigt förklara, och tyvärr så glömde jag ju kameran igår!! men det finns fler tillfällen :) utsikten från köket är hästhagarna! :D så underbart! har detsutom nu en chans att faktiskt hämta hem min häst.. slippa sälja honom! det är nåt jag måste klura rejält på...

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0