Barnmorskebesök nr 4! :)

japp, idag är det fjärde gången jag är hos BM sen jag blev gravid! Jag var helt bombsäker på att jag hade tid klockan 14.00. Men när jag kommer dit så säger BM att jag tydligen hade haft tid klockan ett :o "ETT!???" skriker jag, som jag efteråt skäms över (för jag tror att jag skrek rätt högt).

BM sa att jag skulle sitta kvar, så väntar vi en stund! För den tjejen som hade tid klockan 14.00 kanske hade fött sitt barn redan, och alltså inte kommer! :) jag (och antagligen den tjejen) hade sån tur att hon antagligen redan fött sin bebis och jag kunde få komma in ändå! :D

det gick jätte bra :) vi diskuterade om jag skulle byta bm eller inte, och jag gör nog det! Dock så skrev vi upp en tid den 31 januari kl 14.00 ändå, så får vi se vad som händer :) bara o ringa o avboka isåfall!
Vi kom fram till att jag har fått foglossning, dock inte så himla svår ännu, men det kommer. "det blir inte lättare med tiden" sa BM lite småroligt, haha. rly. Är fruktansvärt öm på blygdbenet och när jag promenerar får jag ont i höfterna. Det finns inget botemedel för detta heller! för dom som inte vet, så är foglossning då bäckenet luckrar upp sig och blir mjukare inför förlossning, vissa känner detta mer än andra :)

här kommer lite siffror!
SF: 24 cm (ökning på 2 cm sen sist)
Hjärtljud: 143 slag/min

vikt: hon vägde inte, men sist jag vägde mig vägde jag ca 50 kg :) en ökning på 6 kilo sen inskrivning!

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0