vecka 33! (32+0)

ojski! ännu en ny vecka :) hihi! Dock går vi in i den imorgon, men vem orkar vänta ;) 

Nu kan bebisen faktiskt gråta inne i magen om den så behagar! Bebis växer inte så mkt mer på längden från och med nu, bara lägger på sig underhudsfett :) den väger ca 1800g och är 44 cm lång! Nu är det verkligen trångt inne i magen, som man faktiskt kan förstå!

Amningsreflexen är utvecklad och vid beröring av kinden vänder bebisen på huvudet för att söka efter bröstet, och beröring av underläpp gör att den öppnar munnen. Den klarar också att suga och svälja på ett koordinerat sätt.

Mig själv finns det väl inte så mkt mer att säga om.. Livmodern är HUGE nu! haha. ca 13 cm ovanfr naveln. Jag har nästan ständigt tryck mot revbenen speciellt på högersidan, eller ja. i stort sett bara på höger sidan :S Nu har jag också kommit att bli VÄÄLDIGT trött. konstant, vilket är väldigt jobbigt..
Det börjar också bli tungt nu. jag hatar att tappa saker, och knyta skorna kan jag inte göra ordentligt längre!

Om mickis vill busa, och lägger mig ner på sängen måste jag sätta mig upp igen jätte fort eller få ett par kuddar under huvudet, den ökade blodmängden känns verkligen av!

Det är inte många veckor kvar nu tills vi har vår lille bebis!! :) Ska bli superroligt att få se den "lille" på ultraljudsskärmen igen, hoppas vi får en tid snabbt!!! annars är väl det ända nya att vi ska till barnmorskan på fredag! :)


stoooor bebis nu! <3

Kommentarer
Postat av: Nathalie o Bebis!

Hej! Min bebis trycker också bara på högersidan och är bara några dagar efter dig i graviditeten! =) Undrar varför ska du på ultraljud igen? Ska ni kolla könet? =)

2011-02-22 @ 20:56:52

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0