vecka 30!!!!! (29+0)

haha fyfan säger jag :D ännu en "milstolpe" förbi ^^ det är fan inte klokt! exakt 8 veckor kvar tills att bebis kan komma vilken jävla dag som helst! allt går alldeles för fort!! shit... vi har inte ens barnvagnen ännu :o
det börjar bli lite smått panik över småsaker som inte är så små! måste inhandla blöjor, termometer, tvättservetter.... åh, ... amningsinlägg.. you name it! inte klokt för fem öre....

Bebis:

Den här veckan är din bebis 26 cm från huvud till stjärt och 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta.

Bebisen rör sig mycket och du kan antagligen känna många rörelser under dagen. Varje bebis har sin egen dygnsrytm och med tiden lär du dig känna igen dem.

Forskning har visat att bebisen inte bara kan höra dig, utan också känna igen din röst, vilket bevisar att den redan kan lära sig, minnas och känna igen.Barn som föds för tidigt kan vara mycket små, även om de bara kommer några få veckor för tidigt. Det beror på att mycket att tillväxten sker från nu fram till vecka 36, varefter den sjunker något igen.

Jag:

Livmodern är nu 9-10 cm ovanför din navel och din totala viktökning ligger sannolikt omkring 8,5-11 kg. Du kanske märker lite läckage av mjölk från brösten. Den mjölk som läcker nu är inte som den vanliga mjölken, utan innehåller mycket kalorier för bebisen under dess första dagar efter förlossningen, varefter den vanliga mjöken börjar produceras.

från www.blimamma.se

Egna anteckningar:
ja, vad ska man säga som jag inte redan sagt. Tiden går fort, alldeles för fort! Jag mår jätte bra, det gör jag. Börjar bli tröttare igen, speciellt efter att jag ätit skulle jag behöva en powernap :p Bebis sparkar mot revbenen så jag inte blir klok! och det gör så sjukt ont >.< det är en nagande känsla som bara ligger där och irriterar!! uschligt!! Jag har ont i ryggen också... fogarna märks när jag promenerar för mycket. Ibland har jag svårt att andas.. Men! detta är bara småpinor. Jag har haft en sån underbar graviditet hittills! inga krämpor alls i stort sett förutom en massa småklag på fis saker! haha. sånt man är tillåten att göra när man är gravid :P
Jag längtar hemskt mycket efter att få träffa min Liten som ligger i magen!! vem är duuuuuuuuuu! när vi är i vecka 38+0 så är du välkommen vilken dag som helst, haha! du är redan vår största ögonsten :) <3


ser ni så stor bebis är nu :D sååå häftigt! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte lika häftigt när den stooora bebisen ska ut. :P

2011-02-04 @ 12:21:00

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0