tiden räknas i veckor

har suttit och funderat lite.. Och det är som rubriken säger, allt räknas verkligen i veckor!

Häromdagen fick jag ont i huvudet, sådär extremt mycket! Och då slog det mig; jag har inte haft ens det minsta ont i huvudet på ca 30 veckor. Jag har inte varit förkyld på ÖVER 30 veckor. 
Jag har inte haft mjuk hud i ansiktet på över 30 veckor. Under 30 veckor kanske jag har rakat benen 5 ggr? (vinterhalvåret bryr jag mig inte).

helt plötsligt får man en helt annan syn på saker! Att räkna tiden i veckor får en verkligen att tänka till! Jag har inte träffat min mamma sen vecka 26-27.. Nu är jag i vecka 32+! 

Man ska verkligen ta vara på tiden! Jag undrar om jag tagit vara på min graviditet, för helt plötsligt känns det som att den alldeles för snart är över! Samtidigt som jag önskar att den varit över för länge länge sen! Men imorse när jag låg och läste i soffan tänkte jag min en bebis ligga naken på min mage/bröst och sova.. Ligga där och bara njuta av det lilla den förstår! Snart kommer det att vara vardagsmat för mig, och man måste ta vara på spädbarnstiden! Lika viktigt som att ta vara på sin graviditet, härligt nog har jag ju faktiskt dokumenterat den rätt bra med bilder, bloggen och blimamma. Ska bli SJUKT roligt att framkalla alla magbilder sen! :) Fixa ihop ett litet album. Kanske flera album, till bebisen! Album 1 - Graviditet. Album två "förlossningen + månad 1" sen "första året" :D haha.. ambitiös jag låter va?? aint gonna happen om jag känner mig själv, men det vore väldigt roligt, både för min, mikael och bebisens skull! :)

jaja! resten av dagen är jag hemma helt ensam, inte ens min tanja är hemma.. Husse och tanja kommer hem imorgon! sååååå... Nu ska jag väl klämma i mig en gorbyspirog och sen kanske somna lite..

Kommentarer
Postat av: alexandra, mamma till Leo 3mån

Min mage blev liten direkt efter förlossningen..tom barnmorskorna tyckte att det gick snabbt :) Bor du sååå långt uppe ;) Skönt att höra att det går bra, hoppas att det fortsätter så då :)

2011-02-26 @ 14:57:27
URL: http://alexisreistad.blogg.se/
Postat av: Erika, mamma till Tino

Sv: Du har ett otroligt fint namn också ;) hehe Kan verkligen tänka mig att du börjar bli nervös. Men allt ska nog gå bra. Du har precis skaffat dig en trogen läsare, som väntar med spänning :) hehe



Kram

2011-02-27 @ 18:49:51
URL: http://eeaberg.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0