första samtalet till förlossningen

Idag gjorde lillen mig verkligen verkligen orolig.. Imorse fick jag en väldig mensvärk, som gick ända ner till underlivet och runt bak på ryggen. Fick sammandragningar fram och tillbaka sådär och blev väldigt rädd...
Tillslut kunde jag inte hålla min rädsla och jag började stortjuta! usch så rädd jag var :(

Ida kom till undsättning och hämtade läraren jag hade just då, hon grejade ett samtal till förlossningen och där fick jag prata med en JÄTTE trevlig barnmorska som lugnade ner mig. Det var antagligen förvärkar jag hade fått, men hon bad mig ta ett par panodil och vila mig lite, och sen höra av mig igen om det inte gick över. Men såsmåningom gick det ju faktiskt över, vilket var väldigt skönt. Bebis rörde ju på sig som vanligt, men det var sjukt läskigt..
som förstföderska vet jag ju varken ut eller in när det gäller att vara gravid egentligen, jag vet ju inte hur en förvärk ska kännas. Det är väldigt svårt att förstå när någon försöker förklara också, eftersom det är väldigt individuellt.. 
nej usch vilken morgon jag har haft!!!

Nu har iallafall mina babyshower inbjudningar kommit fram! :D ska bli så spännande ^^ den 26e mars klockan 15.00 är det babyshower hemma hos miiiiiiiiiiig! dom som fått inbjudningar är bjudna ;) haha
Fick en kommentar tidigare idag från "matilda" :)
hon undrade om bebis boxas och har sig mycket ^^ svar: ja! :D det gör den verkligen.. dock ligger den mest och trycker mot högersidans revben, vilket är HEMSKT. gör verklgien jätte jätte ont :/

Kommentarer
Postat av: Sabina

uch inte roligt sånt där :/ har också börjat få sammandragningar och håller med inte lätt att veta om det är normalt eller inte.

2011-02-16 @ 19:02:18
URL: http://sabinahedlund.blogg.se/
Postat av: Linda

Känner igen mig jätteväl i det du skriver. fast jag hade oturen och få en ganska elak Bm när jag ringde barnmorskan. Eller elak är kanske inte rätt ord men hon tyckte liksom att jag skulle veta exakt var som var fel själv :S

2011-02-17 @ 21:58:18
URL: http://liiindaaoxelgrens.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0