ung eller ung?

jag är väl lite dubbelmoralisk om jag ska börja hacka ner på "unga mödrar", vilket jag absolut inte tänkt att göra, så ta inte detta inlägg på fel sätt!

vad klassas som ungt egentligen? många tycker 14-25 är att vara "ung" mamma. Jag tycker att "ung"-gränsen slutar vid 20! Eller ja, efter man slutat skolan kanske? Men det ska vi inte diskutera nu!
Jag satt och fipplade runt på internet som vanligt, och finner en tjej född 1994, alltså 17 år iår som faktiskt FÖRSÖKER få barn med sin pojkvän?

jag vet inte vad ni tycker och jag vill inte att ni ska döma mig för mina åsikter. Men jag anser lite att detta är fel! Det finns jätte många fina 17åriga mammor, men de valde inte från första början att bli med barn, de valde istället att ta ansvaret för "misstaget" som hade skett. Samma för min del.

Det är skillnad på att välja att ta sitt ansvar för att ha VARIT oansvarsfull, till att faktiskt göra detta med flit. När man fyller 17 år iår går man sitt första år på gymnasiet och ja. Som vi alla vet behövs en gymnasiekompetens för att skaffa jobb, detsutom nu när GY2011 startar till hösten! hur prioriterar man?

jag säger inte att man inte ska bli med barn när man är 17 år osv.. jag var 18 när det hände. Jag tycker bara inte att det är något man ska sträva efter när man går första året på gymnasiet :/

Vill heller inte ha några onödiga kommentarer på det här inlägget, alla tycker och tänker olika. Och såhär tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Louise- väntar på min skatt

Tycker precis som du! Egentligen är att vara mamma ingen ålder.. Men jag har också svårt att förstå unga par som FÖRSÖKER att få barn t.ex innan dem gått klart gymnasiet.. Sjävklart tror jag inte att de blir sämre föräldrar pga åldern, men att försöka få barn redan då, när man inte ens är myndig tycker jag är lite ... Ja jag vet inte, fel tror jag. Sen sker det ju inte alltid så att man kan styra över det, o det är väl en annan sak :) kram

2011-04-17 @ 16:17:14
URL: http://loojsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med dig! som sagt, jag tog ansvar för min graviditet men jag tycker att man bör vänta ett tag om man ändå planerar...

2011-04-17 @ 17:42:43

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0