olivers första dygn

nu börjar det bli dags för mamma och pappa att tänka på att vila ögonen lite, om det blir nån sömn inatt men det tror jag nog!

Jag vill börja med att säga TACK till alla gratulationer! Jag har verkligen längtat efter det här och kan inte fatta att det är färdigt, han är hos oss!
glömde ju såklart dom viktigaste detaljerna i förra inlägget ;)
Oliver vägde 3100g och var 51 cm när han föddes! :)

allt har gått bra hittills, amningen fungerar även om det gör lite ont, men så ska det nog vara! ömt alltså... På eftervårdsmottagningen såg dom inga fel, allt såg normalt ut såg dom! Vi ska tillbaka och göra PKU prov på söndag! och någongång nästa vecka ska vi komma in på ett ultraljud och kolla hans höfter! Man gör sådana undersökningar på bebisar som legat i säte!
Just nu ligger min ängel och sover i pappas famn! Han sov förut, vaknade och efter det försökte jag mata honom för han blev ledsen.. Bytte hans kissblöja men han var fortfarande ledsen... så fort han kommer till mikael så blir han lugn och somnar! mikael använder nappen ganska mycket dock, jag vet inte om jag gillar det alltför mycket. Jag vill inte ha ett barn som gnäller så fort han inte har nappen, men den lugnar honom verkligen!

idag har han mest sovit och ätit! kissat och bajsat ^^ så har älsklingens första dag sett ut. Förutom att vi vaknade på förlossningen och varit på eftervårdsmottagningen. Vi har även träffat farmor, farfar, faster och farbror! haha :D dom hälsade på innan vi åkte från sjukhuset :) imorn träffar vi resten av pappas familj under valborgsfirande! Och på tisdag ska vi hälsa på mormor :)

och han är så himla vacker, min lilla pojke! Man kan inte sluta titta på honom när man väl börjat, så fin!! Och det är helt otroligt att han legat inne i mig i nio månader, växt och blivit en sån fin liten pojke ^^ <3 sjukt att han är min.. min fina son :) 


Kommentarer
Postat av: Emss

Hej det är jag som är emss på blimamma.se om du minns mig:) ville bara gratulera dig jättemycket:) har följt din blogg på sistone:) själv fick jag min prins den 27/4, tycker det va lite coolt att dem typ kom samtidigt:) hoppas ni mår bra:) kram på er o lycka till

2011-04-30 @ 07:19:31

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0