oliver 2011-04-28

nu är vår lille prins äntligen här!! ja, det blev en liten prins! Oliver heter han och är helt perfekt!
nu i efterhand ångrar jag allt dumt jag någonsin sagt, för det är som alla säger; jag skiter i bristningarna, magen och resten. För jag har min underbaraste hos mig nu!

förlossningen gick jätte bra, allt höll på i ca 16 timmar! Vattnet gick hemma i sängen klockan 00.45 och lillkillen var ute 16.39 samma dag <3
Jag fick jätte mycket smörande beröm av barnmorskorna angående min profylaxandning och ärligt talat tyckte jag att jag var GRYM! hehe. Sen sa dom ju självklart så som dom säger till de flesta: du är född till detta! 

detaljer får ni i min förlossningsberättelse som kommer sen om ett tag! ska beställa hem förlossningsjournalen på söndag då vi ska till eftervårdsavdelningen för PKU prov osv.
Nu ligger lillkillen hos pappa och sover :) han har sovit ett par timmar.. läkaren på eftervårdsavdelningen sa att det var okej om han sov typ resten av dagen idag, han är nog rätt utmattad efter igår! Så nu väntar jag bara på att han såsmåningom ska vakna så han kan äta lite :)

min prins <3



btw, vår kamera beter sig VÄLDIGT underligt!!! hoppas verkligen inte att den slutar fungera totalt!

Kommentarer
Postat av: ammi

Grattis till en riktigt söt bebis! Lyck till med allt, jag tror att ni kommer att bli en alldeles perfekt liten familj :)

2011-04-29 @ 15:03:35
Postat av: Madde

Vilken underbar liten prins, grattis! :) Måste även säga att det här är en av dom BÄSTA mammabloggarna jag läst. dom flesta vågar inte vara lika ärliga som dig, bara säger att allt är en dans på rosor. aldrig några mörka sidor av en graviditet. som det lär vara. allt kan ju inte bara va bra. Älskar att du är så ärlig :) Grattis igen, å lycka till med prinsen!

2011-04-29 @ 16:34:21
Postat av: Hanna

Grattis!!! Är så avis, men om bara två månader är det ju förhoppningsvis min tur=)

Men måste ju säga att han föddes på ett jävla bra datum;P Grattis ännu en gång!

2011-04-29 @ 17:15:55
Postat av: Angelika - mamma till William <3

Grattis till din söta prins :)



Ja jag säger absolut till om de funkar :) Hoppas dock på detta för mina har varit såriga i över en vecka nu och det gör så satans ont. Hoppas på attamningsnappen görså det hinner läka någon gång :) Amningen är verkligen inte lätt med ivriga små pojkar :)

kram <3

2011-04-29 @ 17:40:26
URL: http://kotek23.blogspot.com
Postat av: Fam Hopman

Ett stort GRATTIS till ER fina son...

Kramar från oss alla.

2011-04-29 @ 19:16:15
Postat av: Sabina - blivande ung mamma 18 ♥

Åhhh stort grattis!



Hur mycket vägde lillprinsen? :)

2011-04-29 @ 19:58:07
URL: http://sabinahedlund.blogg.se/
Postat av: Josefin

Grattis!:) Så söt:)

2011-05-02 @ 07:22:28
URL: http://junimamma.blogspot.com

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0