lite om oss

fick ett par positiva kommentarer på mitt förra inlägg och tänkte berätta lite om oss! Min ääälskade lilla (snart) familj :)

Jag och Mikael träffades första året på gymnasiet, lilleruds naturbruksgymnasie! Vi har ju inte tagit studenten ännu, men han går inriktningen jordbruk och jag går inriktningen Djurvård! Jag sökte lillerudsgymnasiet för att egentligen gå hästinriktningen, men tänkte sedan att jag inte ville vakna på morgonen, släppa ut hästar, mocka osv, och sedan dra till jobbet och göra samma visa igen. Komma hem, fortsätta med hästarna! nää, lite variation i livet ville jag ha, eftersom jag inte brinner för hästarna som andra gör :) för mig är det bara en extremt underbar hobby som jag älskar!

vi bor i värmland, har nämnt i vissa inlägg vart vi håller hus ibland och sådär. Men vi bor på trossnäs, inget jag tänker dölja eftersom jag redan nämnt det i ett flertal inlägg! Det är en jääääätte stor gård som erhåller nötköttsproduktion och spannmål! Djuren är kravmärka och spannmålen är ekologiskt, dock finns det en liten del av spannmålen som inte är eko! Här har mikael redan fått heltidsanställning :D vilket är helt otroligt! Han har haft lite praktik här (gården ligger 5 minuter från skolan) och dom tyckte väl om hans prestation ^^ Men det är en jätte skön säkerhet för oss, och skönt då vi hyr en bostad på gården! Trossnäs har även ca 45 boxplatser till uthyrning, vilket innebär att min älskade pony kommer att finnas här hemma :D

och jakten dårå, ja. Mikael jagar, det är det väl ingen som har missat eller?? haha. Han längtar verkligen tills han får ta med vår lille ut i skogen på älgjakt :P det tjatar han verkligen om!

Tack vare mikaels jobb så bor vi såhär, det är verkligen en dröm! Vi båda vill bo på en gård, jag vill ha min häst hemma och mikael ville kunna jobba hemma! :) Det ända som kanske är en hake är väl att jag inte har något körkort, vilket innebär att jag är lite låst! dock inte alltför mycket, eftersom det faktiskt går bussar precis från vägkanten här! Och mikaels syster R bor 5 minuter härifrån :)

ganska otroligt hur hela livet kan vända på ett år va? förra året trodde jag allvarligt talat att jag skulle dö, försvinna, sluta andas och idag sitter jag här med snart en egen familj och i stort sett allt jag kan önska mig. Det är lustigt hur mänskligheten ändå hittar saker att klaga på?






<3

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0