första natten hemma :)

godmorgon alla underbara människor! inatt har jag sovit ca 4 timmar men är lika lycklig för det! :D
Oliver sov i stort sett hela dagen igår, stackarn var väl helt slut efter förlossningen, men såklart var han ju aningen kinkig när det var läggdags för mamma och pappa! 

han ville inte ha mat, blöjan var torr, han ville inte bli buren, inte ligga själv... det var så frustrerande och ögonen fylldes med tårar! Jag visste inte vad jag skulle göra! det är en hemsk känsla.. att se honom så ledsen och inte kunna göra någonting!
Tillslut (häpna!) kom det faktiskt en liten rap och han blev lugn, dock klarvaken! och han skulle bäras runt, gåendes i sovrummet! inget annat ^^

Jag fick honom att äta efter en hel del mer gråtande och sen somnade han mellan oss i sängen inlindad i sin lilla filt! vi försökte med hans säng först men det passade absolut inte, min lilla pojke!! och förresten: varför bäddar man ens spjälsängen så tidigt för, det behövs lixom inte :s så till er blivande: fett onödigt o bädda sängen!. MEN, det är så himla mysigt att förbereda allt för lillen så bädda ändå!! haha.

när vi väl somnade så sov vi till ganska exakt 7 imorse :) det blev ca 3-4 timmars sömn.. Han vaknade och gnydde lite, såg sådär jätte söt ut, tog bröstet på en gång och bara åt och åt och åt! nu ligger han och sover på pappas bröst :) 

min älskade pojkar!! <3 Idag ska vi inviga barnvagnen också är det tänkt, sen är det ju valborgsfirande hos nyblivna farbror daniel! hör och häpna, nyblivna! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad Oliver var lik pappa :)

2011-04-30 @ 15:06:14
Postat av: M

Grattis till er söte son!

2011-04-30 @ 18:02:23
URL: http://justmejustnow.bloggplatsen.se
Postat av: K

Hej Erika!



Först och främst så vill jag gratulera för lilla Oliver. Du har skapat något underbart och är en väldigt stark tjej! Det är bara att kämpa på :)



Nu kommer jag till anledningen till varför jag skriver. Det handlar mer om en personlig sak och jag hoppas verkligen att du kan svara. Om jag minns rätt så bodde din mamma i USA för några år sedan och hennes man är amerikan(?). Det jag undrar är hur hon gjorde med flytten, visum och allt sånt. Hur hon gick till väga. Jag kan berätta lite om vad som händer med mig.



Jag har funnit min andra halva på andra sidan atlanten och ska förhoppningsvis börja plugga i höst (högskolan). Det jag vill efter det är att flytta till honom och kunna jobba där och givetvis bo där. Problemet är att jag inte vet hur svårt det är och jag har verkligen kollat runt en massa och är bombsäker på att det är vad jag vill. Jag vill bara veta om jag kan flytta dit och jobba där med min svenska utbildning eller om jag behöver mer?



Jag hoppas verkligen på svar och kikar här.



Kramar och lyckoönskningar till dig och dina karlar!

2011-05-01 @ 02:25:50
Postat av: Lina

Visst bara smälter man när man ser sin kille ligga och sova med bebis:D sån vacker syn ^^

2011-05-01 @ 19:22:59
URL: http://linaforfucksejk.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0