BF + 5

tralalalllaaaalaa... Jaaa.. Vad tror ni? jag börjar lessna rejält. Igår trodde jag faktiskt att det var nåt på gång men nära skjuter ingen hare! som mikael så fint uttröck det! Mickis chef trodde att den skulle komma inatt också pga gårdagens förvärkar osv men icke se nicke!

Jag undrar detsutom en sak. Kan man få typ förlossningsdepression, fast i förväg? Jag känner mig så konstig ibland. Som igår när jag upptäcke att bristningarna har totalförstört mina tatueringar. Då kände jag att allt det här suger och jag vill inte mer, varför gav vi oss in på det här? jag hatar det!! Jag har även fått bristningar på ena skinkan, och höfterna.. och jag har den där zebrarandiga magen som jag tyckte var så äcklig när jag såg på bilder i början av graviditeten.. nu har jag den själv! Jag vill bara spy på mig själv och när jag kommer in i dom känslorna så tänker jag att ALLT... ALLLT är bebisens fel. Den har förstört mig!

Jag vet inte om jag är ensam om att känna såhär ibland. Notera ibland, jag känner inte alltid så, bara när jag ser mig själv i spegeln och ser vilken enorm förändring min kropp har fått göra. Egentligen älskar jag min mage och mitt lilla pyre som boar sig där inne. Men jag när jag väl känner att den har förstört mig så känner jag mig inte så kärleksfull som alla andra blivande mammor gör.

Vart tog min kropp vägen? va? Jag hade en snygg kropp innan, smal, slank (när jag blivit frisk alltså), lagom stora bröst osv osv. Jag var helnöjd med mig själv! Nu är jag förstörd med bristningar överallt som inte kommer att försvinna, inte alla! Visst, dom kommer blekas men resten då!? hur ska man orka få upp ett samliv igen när man inte ens vill titta sig själv i spegeln?

fan vad elak jag känner mig, mot mitt barn. Nu får ni inte tro att jag hatar DEN, för det gör jag inte. Jag var bara tvungen att få skriva av mig, för jag mår verkligen dåligt över allt det där nu >.< det blir ju bara värre för varje dag som går också..
äh, ni får säga vad ni vill förresten. Misstolkar ni texten så gör ni det, inget jag kan göra något åt! Jag menar iallafall inget illa. Jag älskar vad som finns inom mig, jag behöver bara få träffa dig för att inse att allt är värt det.

Kommentarer
Postat av: Simone

Hej :) Jag har ju aldrig haft barn så jag vet ju inte hur det känns :P Men min kusin (16 år) fick barn för 2 år sen, och jag vet att hon kände ungefär likadant. Typ depression innan hon födde barnet, fast bara litegrann 'ibland' sådär.. Men när hon väl födde honom så försvann de helt, och hon älskar hennes barn mer än något annat :) Så det försvinner nog snart ^^ Planera en massa dom närmsta dagarna och säg till din bebis att han inte får komma ut förrän om några dagar, då kommer han snart ut xD Ha de bra :)

//Simone

2011-04-25 @ 10:54:47
Postat av: Angelika - mamma till William <3

Du kommer känna annorlunda när din bebis kommer :) Jag har fullt med bristningar osv överallt men det är inget man bryr sig om nu :) Dom får helt enkelt försvinna när de själva vill. <3 Kommer dina med göra, Synd med tatuering bara..:/

2011-04-25 @ 12:39:51
URL: http://kotek23.blogspot.com
Postat av: Ronja - 19år och Mamma :)

Känner igen mig! Min dotter är helt underbar men man känner ju lite ångest inför att bada i sommar etc när man inte är nöjd med sin kropp längre pga bristningar. Men Jag tror att man får intala sig själv att det är bara tecken på att du har världens finast barn och varit med om något stort! Bära med stolthet liksom ;) Samlivet kommer nog ändå, det gjorde de för oss. Min Kille tycker jag är så fin ändå även om man själv inte tycker det!



Dock blir magen slank igen :). Min har gått jättefint tillbaka och den ser ut som innan förutom bristningarna. Så det försvinner men det tar en liten stund bara :) Hoppas allt löser sig för dig! och att din lilla älskling kommer snart ;)

2011-04-25 @ 15:52:32
URL: http://tinkels.blogg.se/
Postat av: Sabina - blivande ung mamma 18 ♥

Snart kommer bebis ska du se :) väntan är dock jobbig :(

2011-04-25 @ 18:47:37
URL: http://sabinahedlund.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kommer bli en underbar mamma, jag hade oxå bristningar men dom är nästan helt norta nu, o de viktigaste är ju ändå det som har varit i mig, så några bristningar gör inget alls, älskar min son över allt <3

2011-04-26 @ 12:34:29

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0