barnmorskebesök nr 8 och föräldragrupp

tjenahopp sådär på eftermiddagen! Idag har vi varit hos MVC :) 

SF: 35,5
hjärtljud: 135-150 slag per minut
blodtryck: 95/60    rätt lågt alltså! haha
Och bebis är Ruckbar - Fixerad! Hon sa att det var knappt så att det gick att rucka på, nästa gång så! Den hade sjunkit ner jätte fint tyckte hon :)

Och det var som jag misstäntke, bebis hade flyttat på sig ^^ den har ryggen på vänstersidan och sparkar på höger! men huvud neråt :D

föräldragrupp hade vi idag också :) vi har ju redan gått den men gick dit för att träffa andra människor, plus att i vålberg har dom såndär pappagrej samtidigt! Idag pratades det förlossning och vi fick se en film i slutet! jag vill inte se förlossningsfilmer nu såhär på slutet >.< det är väl mest för att jag bara vill att skiten ska sätta igång, sen att jag inte vill gråta inför andra människor x) men det gick faktiskt bra! Det är inga knäppisar med i den här gruppen heller som det var i den förra, hahah! Vi får väl se om vi går på nästa, kanske har bebis kommit då, det är ju bara 12 dagar kvar till BF nu ^^

för övrigt blåser det storm på trossnäs såhär på eftermiddagen! förmiddagen har varit JÄTTE fin verkligen! Jag har varit nere i laggårn med Mikael och Charlotte och hjälpt till att väga tjurar! vad jag önskar att jag var slimfit igen så jag kunde hjälpa till mer!!! och det har varit fantastiskt ridväder :o
Men när jag vandrade hemmåt tidigare idag från laggårn tänkte jag ändå att "gud vad skönt att föda på våren!" :D det är ju så otroligt fint ute, fan vad nice och gå ut och gå med barnvagnen i det här vädret :) nu får bebis komma tycker jag! nu orkar jag inge mer x) ska försöka hitta på nån middag också...

Kommentarer
Postat av: alfamamma

Håller med om att det är skönt att föda på våren! Det blir precis lagom för oss, för än tar det nog ett par veckor innan det blir riktig riktig vår.

2011-04-09 @ 00:07:00
URL: http://alfamamma.blogg.se/

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0