v 16+0

nu skriver jag lite sisådär i förväg, men det gör väl inget? hihi. Är ju bara någon timme kvar! :D
redan inne i vecka 17 alltså! ultraljudsveckan!! Har dock tid i typ v19-20 någongång. Den 17 november! allt känns helst underbart just nu. Min häst är på plats, lägenhet fixat (nästan, uppdaterar senare om detta) och jag har en alldeles liten bebis krabat i min mage, även kallas "den, det" <3
Jag har kännt rörelser på kvällarna när jag ska lägga mig och sova. Ibland kan jag också få för mig att jag känner på utsidan, men det är säkert något huvudet kroxar ihop själv när man andas och magen rörs och sen råkas någon muskel spännas.. jaja, det kommer när det kommer, och förhoppningsvis är pappsen med då :) vi saknar honom så himla mycket :(

lite om vart jag är nu då! Vecka 16 (gravid i vecka 17) (blimamma.se)

Din bebis är nu ungefär 80 gram och 11-14 cm stor! Det är inte bara fostret som växer, utan också livmodern och moderkakan blir större för att kunna försörja utrymme och näring till ditt växande barn.

Bebisen kan nu gripa med händerna, sparka och tillochmed göra kullerbyttor! Huvudet är nu upprätt och i ansiktet utvecklas muskler som gör att den redan kan grimasera, som att till exempel kisa, rynka pannan och öppna munnen. Skelettet har nu tillräckligt med kalcium för att kunna synas på en röntgenbild. Naglarna är väl utvecklade och benen är längre än armarna.

jag kan även både känna och se ibland vilken sida av magen livmodern ligger på, det är jätte roligt! :D och häromdagen när jag skulle ligga och sova och la mig på rygg spändes hela magen och blev hård! tänkte att jag hade min chans att känna en liten rörelse men näe, haha!

det här med magbilder är jag extremt dålig på! Men jag har ju min förklaring; jag har kastat sönder min mobiltelefon.... Digitalkameran är hemma hos min andra hälft, och honom träffar jag inte förns på torsdag :) så det får bli senare i veckan! vet inte om det hänt så mycket, men det vore roligt :) dock ska man väl inte längta alldeles för mycket, eftersom en dag så kommer det bara vara en börda att bära på lill*n!

nu ska jag vända mig om och försöka känna lite rörelser innan jag slocknat totalt!! Natti :D





Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0