stockholm i repris! :)

haha, då drar vi stockholm i repris då!
vill först påpeka att jag haft en helt underbar resa med fina kompisar :D

Resan började tisdag morgon.. Jag och mikael vaknade och klev upp vid 4. Klockan 5 skulle vi vara i ulvsby och hämta upp en av hans klasskompisar.. när det var gjort åkte vi till skolan och väntade på bussarna som skulle avgå klockan 6 på morgonen. Vi kom iväg 6,30!

Jag och mikael satte oss på olika bussar, var lika bra tänkte jag :) av olika anledningar.. Bussresan till stockholm var KALL!! ååh, så kallt det var! men jag hade min lilla godispåse iallafall! Vi stannade i eskilstuna för lite frukost och kisspaus, jag tog även en bajspaus *tummen upp*. Sen fortsatte vi.. Ah, själva bussresan var väl inte så himla intressant på ditvägen.

När vi körde in i stockholm rusade alla till fönstret närmast globen, typ. Fattar inte varför men ah, det var kameradags! för dom alltså. Sen åkte vi till.. EN MOSKÉ! ah, det var rätt spännande faktiskt. vi fick svar på alla våra olika frågor, tex jag om halalslakten! Vi fick även höra eftermiddagsbönen.. var rätt rolig :p "ALLAAAHHHH BLÄCKVARD!" lät det som ungefär. Och dom hade högtalare ööverallt! Så när jag, Ida och Camilla gick på toan, lät det som att det stod nån utanför och skrek "allah bläckvard". Ja, bläckvard som i svampbob fyrkant! 
Men det var ändå intressant att ta del av någon annan religion, då jag faktiskt förstår den mycket mer än vad jag gjorde tidigare!

sen (äntligen) gled vi till vårt vandrarhem "Af chapman" på skeppsholmen :) utsikt över riksdagen och slottet! haha. Där käkade vi lunch, medtaget av skolan - potatissallad och rostbiff, som jag TROR var lite dåligt... för både jag och camilla fick HEMSKT ont i magen, hon fes och sket, jag mådde sjukt illa :( efter att vi käkat fick vi gå på ett museum "östasiska".. kolla på teracotta gubbarna :) lite småkul faktiskt! sen äntligen checkade vi in, vilket innebar att vi kunde fräscha till oss och dra ner på stan! Vi gick till gamla stan på en gång :)

där gick vi tydligen förbi Agneta Sjödin! Men jag såg inte det.. och tur var väl det för jag är galen i kändisar!! Ida och Denise handlade varsin klocka efter två timmar ca, sen var vi tvugna till ett H&M, fööööör. Jag har köpt en ny BH... C KUPA!!!!! heheheh, snacka om att både jag och husse är nöjda! det är as fräckt faktiskt.. älska gravtuttar när dom inte gör ont! Efter timmar av meningslöst shopping (ajusste, köpte en rosa tunika också, jätte söt kommer jag vara med stora magen!!) letade vi upp en restaurang.. Ida var SJUKT sugen på thaimat..

Vi hittade en restaurang med buffé som hette PONG :) där var det svindyrt, men sååååå jäääävla gott alltså! sen var jag tvungen att bajsa igen.. så jag gjorde det på thairestaurangen, efter mig ville denise skita, och efter denise ville ida skita :) inte varje dag man skiter efter varandra på en thairestaurang :D Sen vandrade vi iallafall hemmåt.. duschade och sådär :) Jag och ida satt uppe och pratade till nästan tolv på natten, sen la vi oss..

dagen efter (hemfärdsdag) käkade vi snusk-frukost, gjrode oss iordning och sen en rundtur runt utsidan av slottet (Jätte vackert) och sen in i riksdagen :) mikael det cepet och hans kompisar hade på sig sina t-shirt där det står "JA till vargjakt!" och sen en varg med skjutarsikte i fejjan.. aya. Dom hade fått intressanta blickar på stan sa dom. konstigt lixom! efter riksdagen fick vi gå o käka lunch.. jag och ida hänkade på mikael och hans gäng till pizza hut! alla andra åt pizzabuffé, jag och ida beställde pasta bolognese som kom i stora pottor! men det var helt okej gott :)

sen åkte vi till tekniska muséet! :D jag och ida hade sjukt kul i spegelrummet, hahah!
och ett snabbt avslut; vi drog hem, stannade i etuna, käkade donken, åkte till lillerud, åkte till molkom, missade bonde söker fru, sen sa vi godnatt! :)
Har haft svinkuuuul :D hoppas det inte blev för långt ;)



Jag och ida i spegelrummet!



jag i rymden!

Kommentarer
Postat av: Sverretiril

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2010-12-22 @ 08:09:13
URL: http://sverretiril.blog16.com

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0