little fly

åh.. ah. I detta inlägg kommer jag inte direkt ha några hämningar, vem som än läser..
Jag skickade ut min äääälskade lilla söta ponny (egentligen liten häst, haha) till en fodervärd i augusti.. Hon skulle ha honom på avbetalning (köp). När jag såg henne första gången, låt oss kalla henne för A. När jag såg A för första gången fick jag onda aningar, men det var bråttom att skicka iväg hästen då skolan skulle börja.. Dock visade sig detta vara ett GRYMT misstag :(

nu, tre månader senare ringer hennes mor till mig och berättar att "du måste hämta hem honom, det slutar illa annars". Jag pratar med stallchefen som äger stallet, får numret till en tjej som står i samma stall och får reda på att min älskade ängel varken får mat eller blir skodd!!! eller ens verkad!

Som tur är har jag varit hos min andra ängel demie, min räddare i nöden! Vi åkte och hämtade honom. Hon gav oss en plats på björknäs, ett nytt försök :) <3 Hovslagaren kom ut akut några timmar efter att little landat i nykvarn efter en 4 timmars lång transportresa (som gick SKITbra måste jag erkänna, min duktiga) och ah.. fick se... ankfötter? ah, jag vet inte hur jag ska förklara.. för er som kan lite häst - han står direkt på ballarna.. Fram skorna satt såklart kvar, och har tryckt mot trakterna.. så nu är han ömfotad, nerverkad så mycket hon vågade.. Vinklarna i fötterna är helt störda.. Han har inte blivit verkad/skodd sen jag gav ifrån mig honom i augusti. Idag är det oktober! ja, ni kan ju tänka er själva...

Men vilken känsla! att få hästen till björknäs. när han fick komma in i sin box och börja äta lite så sken hela han upp! han fick en ny lyster :) ska väl tillägga att han inte fått någon mat hos denna fodervärd. Han är skinn.. insjunken, inga muskler alls.. ingen häst alls!!! Så nu är han här på rehab, min älskade lilla pojk! Tack vare en vän för livet. Jag vet inte vad jag hade gjort utan Démie Guiron! så lyckligt lottad så jag vet varken ut eller in. TACKTACK <3


Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0