länge sen!!

ojdå hoppsan, har inte bloggat på hela sex dagar! alltså inte bloggat sen jag landat på björknäsgård i nykvarn!! :) har en treveckorspraktik hos DEMIE! <3 har änsålänge haft gryyyymt roligt, lärt mig mycket och käkat god mat. Men framförallt umgåtts med sköna människor ^^

graviditeten går jätte bra! tyckte jag kände en rörelse för inte så många dagar sen, på natten.. Men jag måste ha drömt, för har inte kännt nåt mer.. Och det är ju inte så konstigt, är ju trots allt bara 13+5 :) men det är härligt o se veckorna öka!! snart blir det rörelser inne i magen, sen utanpå, det blir ultraljud och lyssna på hjärtat! :D och nu när jag är hemma hos demie kommer tiden bara rinna iväg! Helt plötsligt kommer jag vara i vecka 16, och då har de flesta börjat känna rörelser.. Önskar bara jag kunde vara med mikael när det kom, så jag kunde dela glädjen och lyckan med honom :)

saknar min mikael ganska mycket faktiskt :/ det är tufft.. speciellt när man fått ett helt annat band till honom, relationsmässigt.. Jag har inte "pappa" med mig överallt om något skulle hända.. Men det finns alltid telefon :) han har tex skjutit 2 älgar under älgjakten, igår sköt han en räv, som sprang bort.. Men han tog till vår VÄLDIGA räv/har hund tanja, och hon spårade rätt räven!! så tanja har varit jätte duktig :) är mäkta stolt över min gubbe :) och han tycker säkert att det var lite skönt o inte ha mig hemma under jaktveckan, så han kunde fokusera och ta det lugnt med sitt intresse, och det visade ju resultat!

Igår red jag Friesern Isolde! för dom som inte vet så är friesrarna speciella på det viset att dom har väldiga steg, höga och eleganta och verkligen studsar med kroppen.. som spanska körhästar! eller nåt sånt (?) vet inte riktigt hur jag ska förklara.. Kort sagt så är dom väldigt eleganta hästar.. Jag har inte ridit sen i mars någongång.. då jag hade min sista lektion med demie på min egna häst (som jag inte har kvar).. Och jag är SUPERnöjd faktiskt.. även om vi båda höll med om att jag kunde slappnat av rejält. Men hon är inte lätt att rida då man inte är van hennes steg.. Jag lyckades sitta ner i traven men med en mycket spänd kropp.. Men huvudsaken för mig, och det som gör mig glad, är att jag faktiskt satt ner, och klarade av det :) sen får vi se vad framtiden bjuder på.. Jag har väldigt ont i baken men rider meeeer än gärna många fler gånger! jag älskar att träna för demie, för det funkar verkligen, varje gång!!!

nu måste jag nog lägga ner.. haha. blev lite långt! Men jag lever iallafall, och mår jätte bra.. förutom att jag egentligen ska vara på demies jobb nu på jägarskogen.. Men kroppen säger ifrån, jag måste få vila! Hoppas resten av er lever och mår bra :) Vi vinkar med alla fyra händer!

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0