vecka 19+1 :)

en ny vecka, så superskönt!! :)

"Ovandelen av livmodern når naveln och kommer att fortsätta växa med ungefär en centimeter i veckan. Bebisen är drygt 14 centimeter lång och väger strax under 250 gram. 
Nu har bebisen börjat svälja fostervatten och njurarna producerar urin. Det växer hår på huvudet och sinnena utvecklas fort. Nervcellerna för smak, lukt, hörsel, syn och känselsinne utvecklas nu i sina respektive områden i hjärnan.

Nu har du kanske känt din bebis röra på sig. Om det har känts lite abstrakt att vänta barn innan, så brukar det ofta kännas mer verkligt när man känner fosterrörelserna. De flesta känner bebisen röra på sig för första gången någon gång mellan vecka 18 och 20. Om detta inte är första barnet, kan du ha känt det tidigare. Vad du tolkade som gaser i magen, kanske var bebisen som slog kullerbyttor. Berätta för barnmorskan när du känner bebisen sparka!"


ett litet smakprov på veckan som är! det står även att "grattis, du är nu halvvägs!" men vill inte ta ut segern i förskott! det gör vi när det gått hela 20 veckor :D sjukt vad tiden går fort!!

Idag har jag detsutom kännt dom första riktiga rörelserna! som jag faktiskt kunde säga att "DEN RÖRDE SIG"! såååå underbart, jag bara log!! blev alldeles varm i kroppen :D det buffades på nederdelen av magen och jag tänkte "var det.. eller? händer det igen måste det ju vara den...." oso kom det typ tre gånger till :D :D :D <3 så himla mysigt!!!

annars mår jag rätt okej faktiskt.. börjar känna mig otympligare än förut.. jobbigt o böja sig ner osv.. jobbigt att promenera.. och värre ska det bara bli! Har fått en hemskans halsbränna varje gång jag äter också :( dunkar i hela bröstkorgen, eller inte dunkar.. mer svider och bränner.. inte kul!!
Nu måste jag packa och ha mig, laga mat först kanske.. mikael kommer hem lite senare idag :) men packa eftersom imorn åker jag till stockholm till min älsklingsdémie! det är STOCKHOLM GLOBEN HORSESHOOOOW :D så grymt kommer det att bli!!!

Kommentarer
Postat av: Stefanhedda

Great site. Good info

2010-12-27 @ 12:31:56
URL: http://stefanhedda.blog13.com

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0