Stockholm international Horseshow 2010!

hemma efter en helt underbar helg i stockholm med Démie och Nathalie :) fyfan vad roligt jag har haft! på fredagen anlände jag till den stora staden, demie, nathalie och demies pappa hämtade uåpp mig på centralen :) sen for vi till zinkensdamm hotell där vi bodde hela helgen! vi fördrev tiden i ca 5 timmar genom att luncha och se på tv! halv 6 drog brudarna till kvällsförställningen på fredagen, jag fördrev tiden genom att se på lite tv och sova!

Efter några timmar drog jag ner till baren där lily (bonusmorsan) jobbar och fick mat! mums. Sen bestod kvällen av sällskap med lily och robin tills brudarna kom tillbaka, stelfrusna som pinnar!

det här kommer bli en lång historia. Men jag hoppas jag orkar skriva allt, och kommer ihåg det mesta!
lördag morgon vart det tidigt, morgonföreställningen började klockan 9! vi for dit, kollade lite ponnykür och världsdressyr, sen tog vi mässan! Hittade supersöta babyskor! :) ska ta kort på dom sen! eftersom jag såklart glömde att ta med mig kameran -.- démie hade shoppaholic och fick med sig... inte ett, inte två.. utan TRE schabrak och tre luvor ^^ ! 

när det blev paus så skulle vi såklart hitta ett lunchställe, bland tusentals globen/hästtokiga människor! inte lätt... vi hittade en söt liten grekisk restaurang efter typ 20 minuter! det var huuuur gott som helst! mumsiga och mätta trodde vi! ah.. näe. När föreställningen började igen så gick vi och intog våra paltser, och SJÄLVKLART sitter det en snuskfamilj framför oss och äter nåt jävla äckel, som luktade som typ kräk/spaghetti med köttfärssås och tåbira... Jag flyttade mig några rader upp för att inte behöva spy! då började "tusen och en natt" familjematinén :) demie och nathalie hade sett den dagen innan! det blev vita arabhästar *mums*, islandshästar, shettisar med pucklar, och KAMELER!! :D det var ganska fräsigt.. Men mest familjematerial! i slutet var det även julshow :) massa söta falabella ponnyer med rosetter, hästar med renhorn och roda mular! så söta!

senare mot kvällen blev det världscupshoppning :) tyvärr vann inte sverige första omgången....! fyrspann blev det såklart också, så himla coolt och mäktigt att se! enligt mig själv. Det var grymt :)
andra omgången i hoppningen vann Malin Baryard! det pirrade i hela kroppen och man satt ständigt på spänn! Men sverige vann :D

och nu till det absolut bästa jag sett hela helgen; en kamel som gjort suveräna (för att vara kamel) skänkelvikningar OCH galoppombyten!!!! hahaha! fattar ni vad coolt, galoppombyten! Det var det sötaste jag har sett i hela mitt jävla liv! :D jag måste ha en kamel.

fick även se Apollo Drive live, lite småcoolt. Dom var inte så himla bra live, men dom körde en bra låt!
vi kom hem rätt sent... D's pappa hämtade oss på globen och vi stannade och skulle take away på donken på söder.. Det var ju en upplevelse för sig! full finne som ska in o runka på toaletten, en surkärring som slänger tillbaka burgaren och säger "jag säger bara, NEJ TACK." och en trött kassörska... hm! ät inte på söder...

helgen har som sagt varit heeeeeelt underbar! massa surkärringar, som egentligen också är ett kapitel för sig självt... men iallafall; sura kärringjävlar, äckliga matfamiljer som stinker blöjor och möhlig carbonara, fulla finnar, massor med hästar och två helt underbara tjejer! bättre kunde jag inte ha fått det :D har säkert glömt massor men ja, så är det! Se till att se globen horseshow på tvn när det sänds ;) det var skitkul! :D

bebisen gav mig detsutom karatesparkar på vägen hem på tåget! hahah, det var så att ögonen skulle trilla ur mig, så paff blev jag! men det var helcoolt :) <3 det är så häftigt när man känner rörelserna! tiden stannar upp :D men det känns ändå .. läskigt, jäätte jätte läskigt verkligen! 
nu blir det duschen för mig del :) behöver en uppfräschning efter helgens bravader! känns ändå lite skönt att vara hemma till min äälskade mikael och tanja, som faktiskt verkar ha saknat mig ganska mycket ^^ tanja alltså!




Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0