God Jul

god jul på er alla läsare! helt sjukt så tiden går :) hitills idag har jag hunnit vakna, öppnat min julstrumpa, tagit det årliga badet och finklätt mig. Även gjort klart ägghalvorna :) jag och bror ska snart upp till affären och handla småpaket :P vi ska ha en julklappslek iår :) man spelar om julklapparna (8 st)! ska bli kul, för ingen av oss har testat det förut!

Jag vill passa på att lägga en tanke till två hästar idag. Bobby Fly och Beauty Fly. Detta är Littles förra stallkompisar, som han levde med ända sen att han var föl, tills han kom till mig! Dessa hästar har jag haft mycket kontakt med och det svider när jag tänker på det. Ägaren hade inte längre tid för dem, så dom fick åka tillsammans till ett par människor som skulle ta väl hand om dom. Dom fick (precis som little) ingen direkt bra vård. Ingen mat,  ingen hovvård osv. Så när ägaren åkte för att "titta till dom", eller hälsa på, kalla det var ni vill, såg han detta och tog tillbaka hästarna. Dock fick de då säga adjö till framtiden :/ Kanske var det för det bästa om jag får säga det själv, men det gör ont i själen då dom faktiskt betytt något för mig, och min utveckling i att ens våga mig nära hästar från första början! Detta fick jag reda på igår :( mycket tråkigt att höra. Men nu har dom det bättre. Önskar dock jag hade ett eget stall, där jag själv kunde tagit emot dom då dom egentligen bara var pensionerade hästar som behövde få äta och må gott! usch.. hemsk tanke >.< blir ledsen och får gråten i halsen så fort jag tänker på det, det gör verkligen ont!! Jag är så jävla glad över att demié och hennes mamma gav mig, och inte minst Little chansen att ordna upp allt! ni är guld värda på björknäs!

inte för att detta blev ett sånt juligt inlägg. Men åh. efter att jag hört det där igår är det massa blandade känslor. jag vill INTE sälja min häst, vill verkligen inte :( min älskade lilla gosse!! förlåt för att allt blev som det blev, du får aldrig tro att det var med flit! men jag har inte råd :/ Jag har ju plats sen när vi flyttar till trossnäs. Men inte pengarna till det :( annars skulle jag aldrig släppa dig! du behöver någon som pysslar om dig, och tar hand om dig, orkar med dina dumma olater (haha).

nu måste jag ge mig! haha. Jag och brorsan måste detsutom upp till affären. Bilder kommer senare eller imorn på min fina jul med familjen :D

GOD JUUUUL!

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0