föräldrautb. ang. Förlossning!

hej galopp! Idag var det föräldrautbildning igen :) började klockan 13.30 och idag har vi pratat förlossning! Det var riktigt läskigt faktiskt, haha! och där satt jag, 2 månader efter alla i graviditeten! eftersom jag ska ha i april och dom andra i februari!

men iallafall. Vi hade ju frågor som vi skulle ta med. Orkar faktiskt itne skriva ner frågorna. Men det var frågor som "hur lång tid får man gå över i vårat län?" "vad ska man ha med sig" "vilka smärtstillande finns det" "vilka faser finns det" ja.. ni vet :) the regular! Min barnmorska är riktigt duktig på att prata så det orkar jag verkligen inte gå igenom! Men ställ gärna frågorna i en kommentar så kanske jag kan försöka komma ihåg ;)

vi fick även se en film! en film med två tjejer som blev filmade under hela förlossningen och alltså. Hade jag sett filmen hemma själv hade jag suttit och grinat som en idiot! det var sjukt läskigt, haha. Samt blev man ju typ lycklig när dom fick sina bebisar på magen :) Längtar så extremt tills jag själv har min lilla utanpå magen istället för inuti ^^

Men jag kan samtidigt aldrig föreställa mig själv ligga på förlossningen och typ hyperventilera efter varje värk, samt sedan krysta ut en bebis. Vi fick ju lära oss hur bebisen tar sig neråt! Men jag säger som dom gjorde i filmen "det är sjukt häftigt hur mycket kraft en kvinna får när hon ska föda ett barn, och hur snabbt den där smärtan försvinner, som om den aldrig varit där från början!"

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0