föräldragrupp och BM

äntligen börjar kvällen komma.. och jag ska inte gå ut en endaste gång mer idag! det är 20 minusgrader utomhus, hemskt! nästan döden. man känner verkligen hur kylan tränger ner i hela kroppen från lungorna -.-

klockan 8.30 imorse befann vi oss på vårdcentralen, jag och mikael :) vårt första möte med föräldragruppen! vi var 4 par blivande föräldrar, plus att två par inte kom! dom paren som var där var iallafall jag och mikael (som ska ha i april) och resterande tre par ska ha i februari! så jag kände mig inte så tjock om magen inte :P haha! Det var ganska stelt i början men när vi väl började prata så lossnade det mesta!

vi fick presentera oss, sen komma på olika saker vi ville lära oss (delades in i grupper = mammor och pappor för sig) och sedan presentera det. Och det är väl ungefär dom sakerna vi kommer att ta upp under mötena :) 
de par som inte kom idag ska ha i april respektive mars! var lite trist att dom inte kom :/

barnmorskan;
vi hade tid hos barnmorskan samma dag, och fick komma in direkt efter föräldramötet! fast vi hade tid klockan 15 egentligen!
SF mått: 22
Hjärtslag: 144

mitt blodtryck var JÄTTE lågt! typ 105 genom nånting! jag bara "shit!!" men det var tydligen lägre förra gången vi var där :S hon sa dock att det var hälsosamt med lågt blodtryck, men kanske jobbigt ibland med svimningar o skit, vilket jag inte har, men vet att jag blir snurrig när jag ställer mig upp för snabbt, nu under graviditeten iallafall!

första gången vi fick lyssna på hjärtat :) det var supermysigt ^^ !

här kommer en bild på hur stor/liten en bebishand är i vecka 23! :) går som sagt in i vecka 24 imorgon!! tiden bara rinner iväg....



Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0