25 december

ja, det finns inte så mycket mer att kalla det :) Idag är det den 25e december, dan efter julafton och det känns skönt! Mamma är ledig, vi är fortfarande lite utslitna efter igår ^^

Vårat julbord var helt underbart! älgfärsbullar, green bean caserole, skinka, potatisgratäng, ägghalvor... allt  möjligt hade vi :D och såklart laxen! Och nej, jag höll mig inte undan laxen fast dom rekommenderar att göra det. För jag älskar det så mycket!! :D

såhär såg min jul ut;
Jag vaknade till vid 9e snåret, jag och brorsan öppnade våra strumpor ^^ där fanns godis, lotter sen fick jag en krysstidning och månaden Vi Föräldrar special! :D
efter det käkade jag frukost, sen tog jag ett bad (SÅ skönt). Det är inte ofta jag får bada badkar då det bara är morsan som äger ett!!
efter att jag gjort mig jul"fin" sprang jag och brorsan upp till affären och handlade småpaket till julklappsspelet vi skulle spela senare på kvällen!

vid två kom morsan hem, vi kokade glögg, la upp pepparkakor och kollade på kalle anka :) vi tröttnade rätt fort! har ju trots allt sett det 18 gånger nu!! haha. om inte 19 eftersom jag är född i mars.... är inte så bra på att räkna! Jag och mamma gick till köket när "kan du vissla johanna" startade och började fixa maten som i stort sett redan var klar! bara in i ugnen och ut på serveringsbordet :) vi satte igång en film och satte oss och käkade!

Efter att vi plockat undan var det dags för julklappsöppning! Jag fick flest antal paket iår igen, haha. Jag är ju så himla snäll förstår ni! ;)
jag fick:
*en jätte stor ljuslykta och ljus till den
* mammaleggins (SUPERSKÖNA)
* en mammatröja/kofta
* magband (såna som förlänger ens kortare t-shirtar när man blir större)
* 2011 almanacka
* dekorations jultomte (HUGE)
* Ett gravidlinne
* tunika (som jag kan växa i ;)
* gossedjur till bebis
* tofflor, fotboad och fotkräm
* elvisp
* pepparkvarn
* presentkort på lindex 300 kr
* pengar


och i julklappsspelet;
* en fleecefilt
* julgranskulor
* sudd och tia-lott!


Jag har säkert glömt någon julklapp, men då får jag väl lägga på det sen ;) ska ta bilder sen o lägga upp tänkte jag :) men det tar jag senare!

Hoppas ni haft en MINST lika härlig julafton som jag har :D God annandag ;)

Kommentarer

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0