ridning vid graviditet

fortfarande inne i vecka 7, eller ja. Jag har väl gått 6+?, orkar inte räkna just nu! Idag var det iallafall löning och min äääälskade som befruktat mig har bjudit oss på pizza! helt underbart gott :)

Min dag har iallafall bestått av häst & stallskötsel. Helt okej faktiskt, men det som gör allt totalt värdelöst och jobbigt är nog vädret! Det är inte alls roligt! bara regn och slask.. Men lillen har väl gosat in sig rejält i livmodern, 37 plus och sova hela dagarna.. Ha någon som äter åt'en. Kan det bli bättre? Men skönt att "den" har det så bra! <3 vi längtar redan efter dig!

Men iallafall.. I häst & stallskötsel kursen så får vi ju rida! Min lärare ann-charlotte är gravid i 8e månaden ungefär eller nåt sånt så jag rådfrågade henne eftersom vi skulle ut och skritta idag. Ganska onödigt att fråga egentligen, men det var mamma som var orolig eftersom jag inte gått över "risk-tiden" (12v) :) ancha har ju ridit genom båda sina graviditeter, tillochmed ramlat av i v12 (inte så smart kanske, men hon klarade sig!). Jag red iallafall, kände mig grymt orolig hela tiden, såg framför mig hur hela sadeln skulle vara full med blod när jag skulle sitta av! Men nojjor hit och dit egentligen.. Hade jag haft kvar mitt egna pyre till poni hade jag ju ridit! Plus att jag förhoppningsvis ska praktisera hos min äääälskade vän Demie nu i höst, och där kanske det blir en och en annan ridtur :)

rida under graviditet är alltså individuellt, du bestämmer själv vad du vill beroende på hur själva grejjen känns för just DIG :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

om du känner så kanske du inte skall rida, gud va hemskt att oroa sig för det :( .. jag red fram till v.34 sedan blev det lite tufft att ta sig upp och ner (ner var värst) men jag var aldrig direkt orolig eller rädd..

2010-09-13 @ 18:14:05
URL: http://joosefinea.blogspot.com

Hej! Roligt att du vill slänga in en hälsning ;) Glöm inte bort att ingen blir glad av tråkiga kommentarer! Ha det fint / erika

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0